Videa k tématům kolem podnikání na volné noze

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 411-420 z 419 novinek v kategorii

Jak podniká PR konzultantka

Eva Kupcová alias Evino Saurus se v médiích pohybuje už 10 let, založila malou PR agenturu Saurusmedia.cz a jako konzultantka pomáhá jednotlivcům i firmám zabalit projekty do příběhů, které si redakce zamilují. Mezi klienty, se kterými spolupracovala, patří např. Světluška – Nadační fond Českého rozhlasu, Red Bull, GrowJOB institute, KPMG, HitHit nebo třeba Paralelní Polis.

„Největší úskalí PR je krotit očekávání klienta, který si musí hned na začátku uvědomit, že PR znamená, že dává svou kůži na trh a nemá kontrolu nad tím, jak to bude přesně vnímáno a prezentováno.“

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak podniká politický marketér

Jakub Horák patří k nejznámějším osobnostem českého reklamního světa — a to nejen díky politickým kampaním (v parlamentních volbách pomáhal Pirátům a v prezidentských Mirkovi Topolánkovi). Napsal také několik knih, vymyslel slogan „Pomáhat a chránit“ a v Praze založil Eccentric Club, kde, stejně jako na svém FB profilu, propojuje zdánlivě nespojitelné osobnosti.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak podniká UX výzkumnice

Tereza Kosnarová Venerová patří k nejznámějším UX researcherům v Česku a proto je to obvykle ona, kdo vede rozhovory. Tentokrát si ale s Adamem Zbiejczukem prohodili role a tak se sama rozpovídala na téma uživatelského výzkumu. Kdo jej potřebuje, jaký je jeho přínos, jak poznat dobrého výzkumníka a také, jak se v této oblasti vzdělávat. Přečtěte si i článek, kde Tereza rozpracovala svou mind-mapu, kterou si k příležitosti natáčení připravila.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak podniká marketingový konzultant

Václav Blahout se díky sportu dostal k marketingu a jak se pak věnoval marketingu, dovedlo ho to zpět ke sportu. Celou svou profesní kariéru zvládl jako stoprocentní volnonožec, protože nikdy nebyl zaměstnancem — a i přesto spolupracoval třeba s Českým olympijským výborem, kde se staral o sociální sítě olympijského týmu. Dnes pomáhá propojovat sportovce, sociální sítě a značky na vlastní platformě GNRS.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak podniká HR konzultant

V prvé řadě přední expert na sociální média, jinak ale taky výborný moderátor — Adam Zbiejczuk si do své třetí série rozhovorů opět pozval čtyři zajímavé hosty a tady je první z nich.

Ondřej Ženka ve své kariéře na volné noze skloubil dvě navzájem se dobře propojující povolání: má psychoterapeutickou praxi a zároveň funguje jako poradce v oblasti HR. V našem rozhovoru jsme se bavili nejen o tom, kde mají čeští HR manažeři největší mezery, ale třeba i o tom, jak si poradit s work-life balance, když chcete být freelancer.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak podniká lektorka pro rukodělné podnikání

Bohdana Goliášová spojila svou profesní dráhu na volné noze s rukodělnou tvorbou. Sama vyrábí krásné šperky, její doménou je ale poradenství a lektorování ostatních tvůrců, kterým pomáhá nakopnout vlastní byznys. Založila projekt Tvůrci v praxi, má vlastní online kurz, připravila bezplatný videoseriál a nově taky natáčí podcast, kde probírá základní témata rukodělného podnikání.

„Čeští tvůrci, a obzvlášť ti rukodělní, jsou skupina, která potřebuje podporu v podnikání úplně nejvíce. V naší společnosti je dlouhá historie nepeněžní výměny rukodělných výrobků a lidi nebyli zvyklí za ně platit. A zároveň ani sami tvůrci nejsou zvyklí si říkat o peníze.“

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Michael Petrus: Klienti a zakázky

Ilustrátor, art director a konzultant Michael Petrus popsal v přednášce pro náš think-tank, jak může vypadat spolupráce s novými klienty a proces zakázky v kreativním oboru, od prvního kontaktu až k post-servisu — z pohledu freelancera i kreativního studia.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Klienti a naceňování zakázek

Úkolová cena za projekt či zakázku představuje zejména pro méně zkušené freelancery velice těžký oříšek. Vyjdou-li z nepřesného odhadu času či náročnosti, výsledkem může být cenový úlet v desítkách procent a práce třeba i pod cenou vlastních nákladů.

Proto jsme poprosili zkušeného webmistra Honzu Biena, aby na našem think-tanku Na volné noze v Brně představil svůj vyladěný systém individuálního naceňování zakázek. Věřte, že každá minuta investovaná do sledování tohoto videa se vám v budoucnu 100× vrátí.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak podniká výrobce baskytar

Na baskytary Aleše Vychodila dnes hrají hudebníci po celém světě a některé z nich už jste nepochybně slyšeli — patří mezi např. Keith Duffy z The Corrs, britští Jamiroquai nebo Jerry Meehan, který hraje mj. pro Robbieho Williamse. K řemeslu se Aleš dostal jako aktivní muzikant, když pro sebe hledal baskytaru, která by splnila jeho požadavky. Nakonec si ji nechal vyrobit na zakázku a to byl začátek jeho nové kariéry na volné noze.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí