Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Tento je asi nejoriginálnější web copywritera na volné noze Joe Colemana. Přímo na homepage si můžete nastavením posuvníku vybrat, jestli vás má osejlovat měkce nebo tvrdě. Inteligence a vtip obvykle v osobním marketingu fungují, ale tohle je totální zásah.
Frontendisti se v novém článku podělili o zkušenosti a tipy na hardware i software, který využili během covidového období pro vysílání online přednášek.
„Freelanceři budou nejspíš ještě více v kurzu, 47% manažerů chce nezávislé profesionály najímat víc než doposud,“ píše Elaine Pofeldt v docela zasvěceném a daty podloženém Forbes článku o boomu, který se na freelancery chystá.
Článků o cenotvorbě není nikdy dost, takže tohle je boží. Václav Lorenc alias Pricing idiot začal po 6 letech znovu blogovat.
Barbora Vágnerová na volné noze založila unikátní studijní Czech Hospital Placements Program — stáže, které umožňují anglicky mluvícím studentům z celého světa nahlédnout do praxe neurochirurgů, fyzioterapeutů a dalších zdravotnických profesionálů v Česku.
„Úroveň lidí, od kterých se studenti mohou učit, a to vybavení, které tady máme, je opravdu mimořádné, byť si to řada lidí u nás neuvědomuje,“ říká Bára v novém rozhovoru s Robertem Vlachem.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Butikové agentury jsou v propojování kvalifikovaných nezávislých profesionálů s klienty často lepší než obří automatizované freelance platformy. Jon Younger ve Forbesu vysvětluje proč a dává We-cruit, Sneakers & Jackets a LifeSciHub jako tři příklady.
Používáte Whereby? Je to superjednoduchý nástroj pro videohovory, za kterým stojí tým vývojářů z Norska. Běží v prohlížeči, takže není třeba nic instalovat. Stačí poslat odkaz na místnost, do které se ostatní připojí — fajn pro rychlé konzultace s klienty nebo týmové cally do čtyř lidí (pro větší skupiny už potřebujete placenou verzi).
Používáte na volné noze k práci Gmail, Kalendář a další aplikace z balíku Google G Suite? Tak to si nenechte ujít online konferenci G Suite Day2020, kterou pořádá zdarma neziskovka Gug.cz: Česká Google User Group už teď v pondělí 13.7. Přednášejí Pavel Minář, Filip Goszler, Markéta Ubíková, Dan Thaisz a další špičkoví experti.
Freelanceři milují svou svobodu pracovat, kde se jim zlíbí. Digitální nomádi stranou, méně známé “umělecké rezidence“ umožňují kreativcům a tvůrcům (jako jsou píšící autoři či umělci) čerpat inspiraci navštěvováním úžasných míst. Dokonce existuje globální síť rezidencí Res Artis, Worldwide Network of Arts Residencies, která je mapuje a můžete ji celou prozkoumat.
K marketingu a textařině přivedla Veroniku Reicheltovou láska k psaní a blogování: „V patnácti jsem si založila první blog a po škole si ‚hrála' s designem, lehkým html, objevovala první SEO a psala hlava nehlava. K tomu přišly první zakázky.“
Velkým startem v online marketingu se pak stala práce v rodinné firmě Golf Gate, kde se starala o správu webů, newslettery a přípravu novinek: „Díky tomu jsem začala získávat zkušenosti už velmi brzy, mohla pozorovat měnící se svět online reklamy a současné s ním růst a získávat široký rozhled.“
Od té doby uplynulo přes 10 let a Veronika má ve svém portfoliu vedle pracovních stáží v Londýně a Swindonu taky vlastní knihu Zbožňuju tě navždy, kterou vydala v roce 2018: „Vydání knihy a touha vymanit se ze stereotypního světa plných úvazků byly prvním krokem do světa freelancerů. Práci na fulltime jsem opustila právě proto, abych ji mohla sepsat a sama vydat. S tím přišlo i postupné vyprofilování svých služeb, ujasnění si toho, co mě baví, naplňuje a umím nejlépe. Zatímco se kniha dotvářela, oslovili mě první klienti speciálně kvůli textům.“
Jak Veronika říká, dřív vnímala coby nezbytné předpoklady pro práci ve svém oboru ostré lokty, hroší kůži a žraločí povahu, teď už to ale vidí jinak: „Dneska už vím, že je to spíš schopnost vidět věci v souvislostech, předvídat reakce cílové skupiny a schopnost vcítit se do koncového zákazníka. Klienti oceňují autenticitu, už není potřeba být macho dravec. I princezny jako já dokáží dělat skvělý marketing technologických oborů.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.