Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Představte si, že vybudujete podnikání tak smysluplné, že se vám s ním nebude chtít skončit. Americká byznys koučka Sarah Duran nedávno sdílela příběh svých rodičů, kteří po 40 letech vedení a budování vlastní firmy odešli do důchodu.
Sarah vzpomíná, jak v dětství podnikání rodičů vnímala a jak se její pohled na něj postupem času měnil. V článku se zároveň dělí o několik rad, které si od nich odnesla.
„Každý, kdo kdy podnikal, ví, že je to neustálý boj, který vyžaduje odhodlání a vytrvalost – něco, co spousta lidí nemá. Když se však podnikání dělá z těch správných důvodů a postupně se přizpůsobuje změnám, stává se víc než jen prací – je to jedna z nejlepších cest, jak dělat každý den to, co vás baví, místo abyste jen odpočítávali roky do důchodu.“
Spisovatelce Kláře Smolíkové se poštěstilo napsat dětskou knihu, které se prodalo neuvěřitelných 250.000 výtisků. Celkem napsala za 25 let kolem 60 knih, ale přitom sama říká, že píše pomalu, dvěma až čtyřmi prsty. V našem novém rozhovoru komentuje knižní trh, čtenářské návyky, svůj kreativní proces, cesty za čtenáři, psaní i prodej knih na volné noze.
Sledujte na našem podcastu a YouTube:
„Psaní poznámek vlastními slovy nestačí,“ říká Eliška Šestáková. V článku se zamýšlí nad tím, jak si dělat takové poznámky z knih, které vám pomůžou pochopit nejen jednotlivé myšlenky, ale i celek — a budou dávat smysl i za měsíc. Klíčem je podle ní uspořádání myšlenek do vlastní osnovy.
PS: Připomeňte si dlouhý rozhovor s Eliškou o knowledge managementu nebo metodě zettelkasten pro náš podcast:
„Všichni si pamatujeme, jak jsme se jako děti bavili tak, až jsme zapomínali jíst nebo spát. Věřím, že si tento přístup můžeme zachovat i v dospělosti,“ říkal japonský lékař a expert na dlouhověkost Šigeaki Hinohara.
Sám se dožil úctyhodných 105 let a i když jsme jeho 6 rad pro dlouhý život už kdysi sdíleli, vyplatí se připomenout:
Televize, rádio a tisk stále otevírají nové dveře lidem, kteří mají světu co říct.
Číst dálProč budou mít freelanceři v éře AI navrch a jak pokračuje Honzův startup Elin.ai, který se zaměřuje na ochranu duševního zdraví v online prostředí? Samostatně vydáváme další segment z našeho dlouhého podcastu, kde Robert Vlach debatuje s AI expertem Janem Romportlem.
Byznys mentorka a marketérka Madla Čevelová natáčí sympatickou videosérii Byznys a duše, kde zpovídá své klienty, přibližuje jejich podnikání a mj. se taky ptá, jaký jeden marketingový nástroj by si pro propagaci svého podnikání vybrali.
V aktuální epizodě byla hostem Petra Rybková, která se od copywritingu a marketingových konzultací postupně posunula ke zpěvu, vystupování a vyprávění příběhů.
„Myslím si, že každý úspěšný krejčí musí být trochu amatérský psycholog,“ říká v článku na serveru Podnikatel.cz návrhář a zakázkový krejčí Roman Humlíček. K řemeslu si našel cestu už v dětství a dnes řadu let podniká pod vlastní značkou — navrhuje a šije obleky, košile i džíny.
V rozhovoru mluví o své profesi a mj. říká, že jeho nejoblíbenější fází práce jsou schůzky se zákazníky a předávání hotového výrobku:
„Tam vidíte tu reakci, zpětnou vazbu od klienta. Když je spokojený, tak vám to dá najevo. A hlavně to dá najevo tím, že se potom vrátí, uvidíte ho znovu a chce na něčem pokračovat,“ popisuje.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.