Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
O bohatství a svobodě — Budování úspěšného byznysu nebo kariéry na volné noze vám do života vnese jiný druh svobody i bohatství než výhra v loterii.
Ve spolupráci s Finmagem přinášíme další nahrávku článku z rubriky o podnikání na volné noze. Původní tištěná verze článku vyšla v listopadu 2020 v časopise Finmag. Napsal a čte Robert Vlach.
Tady je naše Otázka týdne:
Jak se u tebe projevuje Odpor k práci?
Zapojte se a podívejte se, jak na ni odpověděli kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).
Netflix je vyhlášený tím, že umí bezvadně ztvárnit nezávislé profese, jako byli třeba filmoví agenti v seriálu Chci mluvit se svým agentem! nebo pařížští realitní makléři v sérii Rodinná firma: Žhavé reality (The Parisian Agency).
Podobně ambiciózní je i jejich nedávná reality show Indian Matchmaking. Sleduje práci Simy Tapariové, údajně nejlepší dohazovačky z Bombaje, která své klienty v Indii a USA provádí procesem uzavírání dohodnutých manželství.
Úspěšný seriál nominovaný na cenu Emmy nabízí pozoruhodnou směs moderních a orientálních prvků, jako je třeba konzultace astrologa či „čtenáře obličejů“ při práci s klientem. Ostatně Sima je také poměrně pozoruhodnou nezávislou profesionálkou. Jak sama hrdě říká: „Všichni moji klienti jsou mé děti.“ Je to teda romantická oddechovka, ale místy fakt docela hustá — to si dejte.
Podnikatelé musí být šílení. Tak by se dal s nadsázkou popsat obsah vynikajícího rozhovoru Miloše Čermáka s Annou van der Weerden — advokátkou a spolumajitelkou rodinného pivovaru Švihov. O tom, že tak dlouho se chodí se džbánem pro pivo, až… no znáte to!
Anna má obdivuhodný drajv a jejich unikátní piva jsme mj. měli příležitost ochutnat na posledním srazu Na volné noze v Praze.
Mimochodem, Milošův podcast se za poslední rok-dva neskutečně rozjel. Jeho rozhovory o podnikání patří k těm nejlepším v Česku. Přejeme příjemný poslech.
Jak vychovat podnikatele — Chcete svým dětem ukázat, že nemusí celý život dělat jenom to, co jim uloží šéf? Vedou k tomu i jiné cesty než plesknout na stůl Monopoly.
Ve spolupráci s Finmagem přinášíme další nahrávku článku z rubriky o podnikání na volné noze. Původní tištěná verze článku vyšla v září 2020 v časopise Finmag. Napsal a čte Robert Vlach.
Tady je naše otázka týdne:
Jak a kam si zapisuješ své poznámky či nápady?
Zapojte se a podívejte se, jak na ni odpověděli kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).
Parný den v Hong Kongu kolem roku 2015. Copywriterka na volné noze Kim Hobson jede pozdě na schůzku s potenciálním klientem. Zakázku nezíská a jak se dozví později, na schůzce prý působila „chladně a arogantně“. Kim právě získala těžce nabytou zkušenost:
Sympatičtí freelanceři získávají klienty a lepší zakázky častěji než, ehm, ti méně sympatičtí.
Tuhle a další drsné pravdy o tom „proč by měli být freelanceři sympatičtí“ napěchovala Kim do praktického článku a zde jsou hlavní body, které v něm podrobně rozvádí:
V sobotu 3. září se koná úplně poslední termín našeho online školení podnikání na volné noze.
Uveďte do poznámky v přihlášce tajné heslo POSLEDNÍ ZVONĚNÍ a budete mít školení o 3.000 Kč levnější, stejně jako všichni naši členové. Poprvé a naposled.
O knize Ještě to promysli už jste možná slyšeli? Teď si ještě můžete poslechnout krátký podcast, proč byste si ji měli přečíst — zvlášť pokud pracujete hlavou:
„Pište věci, co jsou nadčasové,“ doporučuje PPC specialistka Petra Větrovská v přednášce na našem think-tanku, kde ukázala, jak vznikl její osvětový web Zaklik.cz.
Sledujte na našem podcastu a YouTube:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.