Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Marketingový veterán Honza Brejcha, který pracoval pro značky jako Coca-Cola, Mars či Lidl, dnes varuje před povrchním přístupem v marketingu. V rozhovoru pro magazín Doklidu tvrdí, že mnoho firem brzdí nedostatek odborných znalostí a přehnané spoléhání na trendy a pocity, místo na data a ověřené principy. Jako propagátor evidence-based marketingu se zaměřuje na vzdělávání, mentoring a kultivaci oboru, aby pomohl firmám dosáhnout udržitelného růstu prostřednictvím racionálního a daty podloženého přístupu.
Jeho hlavní rada pro freelancery zní: „Soustřeďte se na porozumění zákazníkovi. Odpovídá to, co mu nabízíte, jeho potřebám? Řešíte jeho potřebu lépe než konkurence, ale v tom, co je pro něj opravdu důležité? Jak uděláte nákup jednodušší a příjemnější? Co uděláte pro to, aby byla vaše značka nezaměnitelná?“
Pracujete někdy při cestách vlakem? Pavel Ovesný je na volné noze už přes 20 let a svou ideální kancelář našel právě na kolejích. Jako profesionální cestující putuje po České republice s notebookem na stolečku (anebo taky na klíně) a své postřehy a tipy sdílí na cestovatelsko-pracovním blogu vlakovynomad.cz — mimo jiné coby návod pro ostatní volnonožce, jak propojit práci na dálku s poznáváním Česka.
„Ve vlaku je, na rozdíl od mojí pracovny, příjemně teplo i bez toho, že bych musel přikládat do krbovek. Milá změna. A v Děčíně jen přeběhnu přes nástupiště a za pár okamžiků vyjíždíme. Objevil jsem při svém vlakovém tuláctví už tak dobrých sedm osm míst, kde bych chtěl žít a Lužické hory patří mezi ně,“ píše Pavel v jednom ze svých příspěvků.
„Když polevím, všechno se sesype“ — Michelle Losekoot a Bára Filáčková vykoply třetí sérii svého podcastu Plný kecky tématem, které občas řeší každý: Jak vystoupit z kolečka přetížení, únavy a zahlcení.
„Říct NE není blbý, je to úplně v pořádku. Můžu svoje potřeby upřednostnit před potřebami ostatních,“ připomíná v nové epizodě Bára.
Kostýmní designérka Ivana Kaňovská dokazuje, že podnikatelská cesta nemusí být rovná ani jednoduchá, ale s vytrvalostí a vizí může vést k úspěchu. Za covidu si splnila sen a vybudovala vlastní ateliér, který stojí na kombinaci odvahy, investic a tvrdé práce v montérkách i s jehlou v ruce. Dnes v něm nejen tvoří kostýmy a doplňky pro prestižní projekty a klienty, ale také pořádá kurzy a pronajímá prostor dalším tvůrcům.
„Skladba mojí práce se pořád mění. Většinou jsem v dlouhodobějších projektech, které přinášejí solidní honoráře. Učitelská profese je jistota. Teď bych ještě ráda založila kostýmní agenturu,“ říká v rozhovoru na Finmagu.
Robert Vlach byl hostem australského podcastu Wisepreneurs o podnikání na volné noze ve vyšším věku 60+, který moderuje Nigel Rawlins. Celý 3hodinový rozhovor je na YouTube či Spotify:
Známá hudebnice a violoncellistka Terezie Kovalová otevřeně píše na LinkedIn o tom, proč umělci musejí umět říkat klidné „ne“ podhodnoceným nabídkám a jak se naučila vnímat a chránit vlastní hodnotu i finance.
„Na uměleckých školách nás učí hrát, téměř nikdy neučí cenu a vyjednávání. Dá se z umění udělat férový byznys – a pořád zůstat umělcem?“
„Podnikání při zaměstnání je skvělý způsob, jak si vyzkoušet podnikání bez velkého rizika,“ píše účetní a finanční mentorka Lucie Krausová v úvodním článku nové série o různých kombinacích podnikání — při zaměstnání, studiu, nebo třeba v důchodu. Tentokrát se zaměřila právě na to, jak skloubit zaměstnání s podnikáním a co všechno si pohlídat, aby to pro vás bylo výhodné.
„Tvoje cena není jen číslo na faktuře,“ píše Markéta Demlová v článku věnovaném cenotvorbě, kde ukazuje, proč je důležité vidět za cenou zkušenosti, znalosti i přidanou hodnotu — a jak si ji sebevědomě obhájit před klienty. V příspěvku se sice obrací primárně k ženám, její doporučení jsou ale univerzální.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.