Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Tvůrci obsahu mohou prodat část budoucích příjmů — na aktuální příklad z praxe upozornil ve svém příspěvku Pavel Dvořák. Úspěšný Youtuber CJ So Cool totiž takto prodal v aukci 35 % budoucích příjmů výměnou za finanční injekci, která mu pomůže posunout kvalitu obsahu na vyšší úroveň. Aktuálně má přes 8,7 milionu odběratelů.
Jak v textu Pavel komentuje, krok CJ by mohl otevřít úplně nové dveře i pro další tvůrce. Příspěvek mj. volně navazuje na téma našeho posledního článku a současný silný trend v kreativní ekonomice.
Máte při práci problémy s perfekcionismem? Josh Spector sdílí 5 jednoduchých způsobů, jak tyhle sklony překonat:
„Priority mého osobního IT jsou jednoduchost, bezpečnost a zdraví,“ říká Robert Vlach v rozhovoru pro Freelo TV, kde s Karlem Dytrychem rozebírá své digitální workflow v podnikání na volné noze.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Způsobů, jak zpeněžit plody tvůrčí práce, rychle přibývá. A protože spousta tvůrců je na volné noze, mění to nevyhnutelně i podnikatelské záměry freelancerů. Přečtěte si článek o možnostech zpeněžení kreativní práce od Roberta Vlacha.
Vynikající česká blogerka Trang DoThu, držitelka řady ocenění, v přednášce pro náš online think-tank přiblížila začátky své stránky Asijatka.cz a přidala tipy na to, jak takový úspěšný blog tvořit: „Mít niche téma je strašně silný nástroj.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Náš člen, známý český ilustrátor Vojta Jurík alias Vhrsti teď zkouší prorazit ve světě prostřednictvím platformy Patreon. Tvoří tak svou virtuální galerii Wordless Cartoons s obrázky, které nikde jinde neuvidíte. Jak sám píše: „Chci zvedat náladu lidí decentním bezeslovným humorem. Jsem přesvědčený, že zejména v dnešní době je to opravdu potřeba.“
Za pravidelný měsíční příspěvek dostanete přístup k exkluzivním obrázkům a skicám nebo se dokonce můžete stát i jednou z postaviček ve Vojtových kreslených vtipech.
PS: O tzv. kreativní ekonomice a platformách, které umožňují monetizovat obsah, píše v novém článku i The Economist.
Nevyděláváte tolik, kolik byste chtěli? Nedaří se vám najít společnou řeč s klienty? Jak v tomto článku píše Madla Čevelová, může to být tím, že se k podnikání podvědomě stavíte jako k něčemu jinému a svůj byznys zaměňujete s koníčkem, uměním nebo životním úkolem:
„Nezáleží na tom, jak moc podnikáte srdcem, jak ušlechtilý je váš záměr nebo jak vysoké jsou vaše etické standardy. Podnikat znamená vyměňovat hodnotu za peníze. Tečka.“
Jak trénovat kreativitu, mysl a pozornost? Důležité téma, které v nedávném streamu rozebrali kluci z Kreativních Kreatur Michael Petrus a Tomáš Sobel — spolu s hostem Vojtou Hlaváčkem z Brain We Are.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Proč v sobě cíleně podporovat kreativitu a jak nám prospívá? Přesně o tom mluvil lektor tvůrčího psaní René Nekuda v nedávném rozhovoru pro Hospodářské noviny:
„Kreativita je spjatá s vysíláním sebe sama do světa a to je pro většinu lidí, aniž si to třeba uvědomují, nesmírně důležité. Dále to uvolňuje endorfiny a vnitřní napětí, ale také to zlepšuje imunitu a mezilidské vztahy.“
Musí to být perfektní, nebo stačí odvést solidní práci? Ondra Ilinčev otevírá na blogu další důležité téma:
„Při tvorbě téměř čehokoliv si musíte říct, kde máte laťku. […] Často při jednáních narážím na to, že navrhujeme od stolu pro někoho jiného a točíme se nad přílišnými detaily. Všichni chtějí, aby to bylo per-fekt-ní. Ale je daleko efektivnější, aby to bylo good-enough.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.