Kreativita v podnikání a ekonomika tvůrců

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 101-110 z 191 novinek v kategorii

Jak podniká ilustrátor a spisovatel

S ilustrátorem Vojtou Juríkem, kterého můžete znát hlavně pod pseudonymem Vhrsti, jsme pro náš videoblog natočili už dva výborné rozhovory. A oba stojí za to! Ten první je mimochodem dokonce jedno z nejsledovanějších videí z našeho YouTube kanálu. I druhý rozhovor je skvělý.

Vojta v nich představuje svou práci na volné noze a taky úspěšné projekty, kterých má dnes v portfoliu celou řadu — včetně oblíbeného večerníčku České televize Bílá paní na hlídání nebo knihy Už vím jak ze série Kouzelné čtení.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Michelle Losekoot o čtení knih

Knihy jsou důležité pro osobní i profesní rozvoj, umíte si na ně ale najít čas? A udržet při čtení pozornost? Michelle Losekoot v dalším výborném textu píše: Jak jsem se naučila znovu číst.

„Za všechno, co v pětatřiceti vím a umím, vděčím knihám. Čtení je moje soukromá vysoká, která nikdy nekončí. Chci a potřebuju hodně číst. Chci, protože mi to dělá dobře, a potřebuju, protože jsem knowledge worker, živím se tím, že prodávám lidem nápady. A musím si na ně v hlavě budovat stavební materiál.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Tvořit vlastní obsah se vyplatí

Alice Kavková z rodinného deskovkářství 4 Kavky v novém článku píše, proč se v podnikání vyplatí tvořit vlastní obsah.

„S obsahem je to tak, že když ho děláte hodně a jste vidět a slyšet a jste lidem užiteční v oboru, ve kterým i něco vyrábíte a prodáváte, tak se vám pak to něco líp vyrábí a prodává. Protože třeba k nám přijde půlka lidí jen skrzeva obsah o moderních deskovejch hrách, přes vyhledávače na netu a tak. Nemusíme si je kupovat slevami nebo drahou reklamou.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Creator(s) economy

Co je to ekonomika tvůrců a proč je fér za dobrý obsah zaplatit? O tom je krátký článek na blogu Pickey:

„Ačkoli pojem ‚Creator(s) economy‘ vznikl teprve před deseti lety, čísla mluví jasně – monetizace kreativního obsahu je na vzestupu.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak monetizovat kreativní obsah

Chcete s novým rokem začít budovat komunitu platících uživatelů a monetizovat tak svůj kreativní obsah? Denisa Hrubešová v rozhovoru pro server Lupa přibližuje tzv. creator economy a vývoj platformy Pickey, kterou rozjela spolu s kolegou Davidem Slačálkem.

„Celá ekonomika tvůrců je pořád ještě v plenkách a tyto spolupráce budou stále přibývat. Zareagoval na to třeba i Twitter, když zavedl možnost dávat tvůrcům spropitné nebo zpoplatnit část obsahu. Instagram a Facebook už to také zkoušejí. Myslím, že to v dalších letech bude ještě velká věc. A myslím, že se to bude týkat i lidí, kteří zatím tvoří jen v offline prostředí, kde provozují keramické či taneční kurzy, kurzy vaření a podobně.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Dobrá otázka může změnit život

Michelle Losekoot, Petra Papežová a Ondřej Pospíšil spustili před koncem roku parádní portál Posviť si.

Můžete si na něm zdarma stáhnout pracovní listy s pečlivě vybranými otázkami, které vám pomůžou lépe si posvítit na to, co je pro vás důležité — naplánovat příští rok, zamyslet se nad spokojeností v práci, novými projekty i životem obecně.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Mark McGuinness: Začněte vytvářet aktiva

Dnes máme to velké potěšení uvést vůbec 1. záznam z online setkání Freelance Friends, která pořádáme v rámci naši evropské komunity Freelancing.eu. Na toto konkrétní setkání se nám přihlásilo 333 freelancerů z 37 zemí světa a lví podíl na tom měl náš hvězdný host Mark McGuinness.

Mark je světově uznávaný kouč pro kreativní profesionály, autor několika knih a tvůrce podcastu The 21st Century Creative. Téma jeho přednášky? Zapomeňte na kariérní žebříčky. Začněte vytvářet aktiva.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

O podnikání rukodělných tvůrců

Bohdana Goliášová, lektorka, zakladatelka projektu Tvůrci v praxi a nově taky Žena roku 2021, ve výborném rozhovoru o podnikání rukodělných tvůrců v Česku pro DVTV.

„Nejtěžší cesta je vzít svoje výrobky a začít s nimi jezdit po trzích. Kdežto když začnete víc prodávat online, máte mnohem lepší šanci potkat tam toho svého zákazníka, svou cílovou skupinu.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Zettelkasten prakticky

Jak si lépe třídit a zpracovávat znalosti a poznámky? A mít je připravené tak, abyste se k nim mohli kdykoliv snadno vrátit? Jiří Benedikt píše o metodě Zettelkasten — shrnul své zkušenosti a přidává praktický návod, jak můžete začít i vy.

„Každý člověk zavádí Zettelkasten jinak. Někdy narazíte na šíleně vypadající změti hashtagů a struktury těžko pochopitelné pro kohokoli jiného než jejich autora. Systémy jiných lidí jsou pak jednodušší a více připomínající reálný svět. Já se řadím mezi spíše ty, kteří vytvářejí jednoduchý, pochopitelný systém.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Ilustrátor dětských knížek

Ve škole dostával za obrázky na pijáku poznámky, dnes se kreslením živí — o tom jak podniká a tvoří náš člen, výborný český ilustrátor Vojtěch Jurík, kterého můžete znát pod pseudonymem Vhrsti si přečtěte v tomto rozhovoru. Před pár týdny mimochodem získal ocenění Srdcař roku a také 2. místo v soutěži Živnostník roku Plzeňského kraje.

„Když jsem začínal, kreslil jsem, jak se mi to líbilo. A lidi mi říkali: to jsou hezké obrázky pro děti. Já jsem odpovídal: to nemá být pro děti, to jsou obrázky pro všechny. Dopadlo to tak, že teď mě živí hlavně ilustrace dětských knížek.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí