Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Vynikající česká blogerka Trang DoThu, držitelka řady ocenění, v přednášce pro náš online think-tank přiblížila začátky své stránky Asijatka.cz a přidala tipy na to, jak takový úspěšný blog tvořit: „Mít niche téma je strašně silný nástroj.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Náš člen, známý český ilustrátor Vojta Jurík alias Vhrsti teď zkouší prorazit ve světě prostřednictvím platformy Patreon. Tvoří tak svou virtuální galerii Wordless Cartoons s obrázky, které nikde jinde neuvidíte. Jak sám píše: „Chci zvedat náladu lidí decentním bezeslovným humorem. Jsem přesvědčený, že zejména v dnešní době je to opravdu potřeba.“
Za pravidelný měsíční příspěvek dostanete přístup k exkluzivním obrázkům a skicám nebo se dokonce můžete stát i jednou z postaviček ve Vojtových kreslených vtipech.
PS: O tzv. kreativní ekonomice a platformách, které umožňují monetizovat obsah, píše v novém článku i The Economist.
Nevyděláváte tolik, kolik byste chtěli? Nedaří se vám najít společnou řeč s klienty? Jak v tomto článku píše Madla Čevelová, může to být tím, že se k podnikání podvědomě stavíte jako k něčemu jinému a svůj byznys zaměňujete s koníčkem, uměním nebo životním úkolem:
„Nezáleží na tom, jak moc podnikáte srdcem, jak ušlechtilý je váš záměr nebo jak vysoké jsou vaše etické standardy. Podnikat znamená vyměňovat hodnotu za peníze. Tečka.“
Jak trénovat kreativitu, mysl a pozornost? Důležité téma, které v nedávném streamu rozebrali kluci z Kreativních Kreatur Michael Petrus a Tomáš Sobel — spolu s hostem Vojtou Hlaváčkem z Brain We Are.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Proč v sobě cíleně podporovat kreativitu a jak nám prospívá? Přesně o tom mluvil lektor tvůrčího psaní René Nekuda v nedávném rozhovoru pro Hospodářské noviny:
„Kreativita je spjatá s vysíláním sebe sama do světa a to je pro většinu lidí, aniž si to třeba uvědomují, nesmírně důležité. Dále to uvolňuje endorfiny a vnitřní napětí, ale také to zlepšuje imunitu a mezilidské vztahy.“
Musí to být perfektní, nebo stačí odvést solidní práci? Ondra Ilinčev otevírá na blogu další důležité téma:
„Při tvorbě téměř čehokoliv si musíte říct, kde máte laťku. […] Často při jednáních narážím na to, že navrhujeme od stolu pro někoho jiného a točíme se nad přílišnými detaily. Všichni chtějí, aby to bylo per-fekt-ní. Ale je daleko efektivnější, aby to bylo good-enough.“
Tvorbu webu je obvykle lepší svěřit profesionálům. Dušan Janovský, zakladatel úspěšného vzdělávacího webu Jak psát web a spolutvůrce vyhledávání Seznamu, ale v našem rozhovoru vysvětluje, že existuje spousta případů, kdy má smysl tvořit web svépomocí.
Například, když chcete dělat osvětu, podobně jako to dělá už přes 20 let on se svými webovými stránkami: „Doporučuju se nestresovat tím, že web není dokonalý. Čtenářům je to obvykle jedno. … Web má problém v tom, že není nikdy hotový. Je důležité mít z webu radost.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Nikola Korčáková je původní profesí politoložka, během mateřské se ale naplno začala věnovat svému dlouholetému koníčku, výtvarné technice decoupage, a rozjela vlastní podnikání. V Praze založila kreativní prostor Dílna K16, kde pořádá kurzy pro dospělé i děti, a zdobené misky prodává do celého světa — před Vánoci např. dokončila zakázku na desítku misek pro zákazníky v Hollywoodu. Přečtěte si její příběh.
„Návštěvy si chtěly odkoupit nejen misky, které jsem pomocí decoupage vytvořila, ale také mnou vyrobený patinovaný či přečalouněný nábytek. Když se uvolnil prostor blízko našeho domu, manžel mě vyzval, abych se konečně odhodlala a splnila si sen o vlastní výtvarné dílně.“
Centrum kreativních průmyslů a podnikání UPPER připravilo sérii bezplatných webinářů a příští týden startuje první ze čtyř dílů s naším členem, ilustrátorem Michaelem Petrusem.
Alice Kavková podniká ve výrobě retroher a za sebou má „fakt hafo mediálních zářezů“. Své zkušenosti teď sepsala v článku — 15 tipů, jak zvládnout mediální výstupy.
„Proč vlastně tolik stát o mediální výstupy? No protože je to mnohem menší práce a stojí to mnohem míň peněz než budovat značku a za všechno platit, platit, platit. Buďte skvělí, dělejte skvělý věci a novináři si vás najdou.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.