Kreativita v podnikání a ekonomika tvůrců

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 31-40 z 37 novinek v kategorii

Neil Gaiman o čtení knih

Proč naše budoucnost závisí na knihovnách, čtení a snění — argumentuje světoznámý spisovatel Neil Gaiman ve výborné a silné přednášce, která se týká i většiny z nás, profesionálů na volné noze, kteří pracujeme hlavou, tvoříme a těžíme ve své profesi z nových informací a podnětů.

Gaiman mj. uvádí, jak důležité je čtení fikce, která mnohdy vyvolává nespokojenost se světem, ve kterém jsme vyrostli, a pozitivně tak podporuje touhu měnit jej k lepšímu. Píše o nezbytnosti zachování knihoven coby míst svobody myšlenek, komunikace a celoživotního vzdělávání. A vyzdvihuje taky roli knih pro děti.

„My všichni – dospělí i děti, spisovatelé i čtenáři – máme povinnost snít. Máme povinnost si představovat. Je snadné předstírat, že nikdo nemůže nic změnit, že se nacházíme ve světě, v němž je společnost obrovská a jednotlivec zanedbatelný: jen atom ve zdi, zrnko rýže v rýžovém poli. Pravda je ale taková, že jednotlivci svůj svět znovu a znovu mění, jednotlivci tvoří budoucnost a dělají to tak, že si představují, že věci mohou být jinak.“

Přednášku si můžete přečíst i v textovém přepisu pro The Guardian.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Poruštěné západní značky

Grafického designéra na volné noze Václava Kudělku namíchlo stupidní logo Strýček Váňa obšlehnuté od McDonald’s. Tak se rozhodl, že ty rusácké kopírky zesměšní sérií poruštěných západních online značek nazvanou „My nepotřebujeme ten váš internet!“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak podniká ilustrátor a spisovatel

S ilustrátorem Vojtou Juríkem, kterého můžete znát hlavně pod pseudonymem Vhrsti, jsme pro náš videoblog natočili už dva výborné rozhovory. A oba stojí za to! Ten první je mimochodem dokonce jedno z nejsledovanějších videí z našeho YouTube kanálu. I druhý rozhovor je skvělý.

Vojta v nich představuje svou práci na volné noze a taky úspěšné projekty, kterých má dnes v portfoliu celou řadu — včetně oblíbeného večerníčku České televize Bílá paní na hlídání nebo knihy Už vím jak ze série Kouzelné čtení.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak jsem se naučila znovu číst

Knihy jsou důležité pro osobní i profesní rozvoj, umíte si na ně ale najít čas? A udržet při čtení pozornost? Michelle Losekoot v dalším výborném textu píše: Jak jsem se naučila znovu číst.

„Za všechno, co v pětatřiceti vím a umím, vděčím knihám. Čtení je moje soukromá vysoká, která nikdy nekončí. Chci a potřebuju hodně číst. Chci, protože mi to dělá dobře, a potřebuju, protože jsem knowledge worker, živím se tím, že prodávám lidem nápady. A musím si na ně v hlavě budovat stavební materiál.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Tvořit vlastní obsah se vyplatí

Alice Kavková z rodinného deskovkářství 4 Kavky v novém článku píše, proč se v podnikání vyplatí tvořit vlastní obsah.

„S obsahem je to tak, že když ho děláte hodně a jste vidět a slyšet a jste lidem užiteční v oboru, ve kterým i něco vyrábíte a prodáváte, tak se vám pak to něco líp vyrábí a prodává. Protože třeba k nám přijde půlka lidí jen skrzeva obsah o moderních deskovejch hrách, přes vyhledávače na netu a tak. Nemusíme si je kupovat slevami nebo drahou reklamou.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Ekonomika tvůrců

Co je to ekonomika tvůrců a proč je fér za dobrý obsah zaplatit? Přečtěte si v tomto článku.

„Ačkoli pojem ‚Creator(s) economy‘ vznikl teprve před deseti lety, čísla mluví jasně – monetizace kreativního obsahu je na vzestupu.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak monetizovat kreativní obsah

Chcete s novým rokem začít budovat komunitu platících uživatelů a monetizovat tak svůj kreativní obsah? Denisa Hrubešová v rozhovoru pro server Lupa přibližuje tzv. creator economy a vývoj platformy Pickey, kterou rozjela spolu s kolegou Davidem Slačálkem.

„Celá ekonomika tvůrců je pořád ještě v plenkách a tyto spolupráce budou stále přibývat. Zareagoval na to třeba i Twitter, když zavedl možnost dávat tvůrcům spropitné nebo zpoplatnit část obsahu. Instagram a Facebook už to také zkoušejí. Myslím, že to v dalších letech bude ještě velká věc. A myslím, že se to bude týkat i lidí, kteří zatím tvoří jen v offline prostředí, kde provozují keramické či taneční kurzy, kurzy vaření a podobně.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí