Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
„Jít na volnou nohu bylo jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem udělala. A to i přesto, že jsem první dva roky s každou zakázkou počítala, jestli mám už alespoň na ten nájem a na jeden rohlík denně.“ — marketérka a️ copywriterka Bára Perglová píše v článku Volnonožci a další naháči o těžkostech podnikání i hledání profesní identity.
Horních 10 % freelancerů si účtuje v průměru 197 dolarů za hodinu — podle průzkumu, který mezi svými uživateli/freelancery provedl Mailchimp. Výsledky tedy nejsou reprezentativní pro freelance ekonomiku jako celek. Jinak to ale mají zpracované velmi pěkně.
Behavior Gap je výborný týdenní newsletter, kde Carl Richards v doprovodu jednoduchých náčrtků sdílí vybrané postřehy a srozumitelně přibližuje témata kolem správy osobních financí, ale i podnikání a dalších oblastí.
Emaily jsou vždy krátké, čtivé a rozhodně vám dají dobré podněty k zamyšlení. Stojí za odběr.
Trojnásobný držitel ocenění Daňař roku Petr Frisch o danění příjmů z akcií ve skvělém podcastu Jak investovat, který točí Lenka Schánová — jestli investujete část svých peněz do akcií, tuhle epizodu si rozhodně poslechněte, je totiž skvělá:
Marketérka a specialistka na cenotvorbu Madla Čevelová v nové přednášce pro náš think-tank ukazuje, že určení cen v podnikání není pouze otázkou čísel.
„Naši schopnost si říct o peníze a ustát si nastavenou cenu před zákazníkem ovlivňují zejména psychologické faktory.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Přihlásili jste se letos k paušální dani nebo to zvažujete pro příští rok? Michal Kašpárek téma nedávno rozebral v komentáři pro Seznam Zprávy, kde mj. píše: „Paušální daň život podnikatelům nezjednodušuje, ale komplikuje.“
Co je to ekonomika tvůrců a proč je fér za dobrý obsah zaplatit? O tom je krátký článek na blogu Pickey:
„Ačkoli pojem ‚Creator(s) economy‘ vznikl teprve před deseti lety, čísla mluví jasně – monetizace kreativního obsahu je na vzestupu.“
Hana Konečná je přední česká expertka na rukodělné podnikání. Drobné výrobce aktivně podporuje už přes 10 let a navazuje na to i v aktuální přednášce pro náš think-tank Na volné noze, kde se zaměřila na nákladovou cenotvorbu — tedy jak si mohou tvůrci stanovit minimální cenu produktu: „Čas je nejdražší položkou v nákladech podnikání. Nezapomínejte ho do ceny výrobku započítat.“
PS: V závěru si nenechte ujít bonus k daním a odvodům.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Zdražování a cenotvorba na volné noze je téma nové epizody podcastu Píárko, jejímž hostem byl Robert Vlach.
Zavedený podcast Nikoly Lörinczové a Pavly Umlaufové nově spouští i placené předplatné na Patreonu s bonusovými epizodami. A hned v té první probírají s Robertem jak zdražit.
Lego jako podnikání i zajímavá investice. Michal Saviory v rozhovoru pro DVTV přibližuje svůj byznys s kostičkami a mj. říká: „Lego je dobrá investice pro každého, protože ho má každý doma. Jde spíš o to pochopit, jakým způsobem k němu přistupovat.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.