Novinky ze světa podnikání na volné noze

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 1241-1250 z celkem 2115 novinek

Akce pro akciové investory

Česká investiční konference je naprostá špička ve vzdělávání laických akciových investorů (jako jsme třeba právě my freelanceři). Akci spolupořádají Lenka Rož Schánova a Daniel Gladiš za Vltava Fund, mezi řečníky jsou opět známí investiční manažeři Jan Hájek a Mikuláš Splítek (autor nové melvilovky Stát se investorem) a vynikající jsou rovněž navazující workshopy třetího dne.

Pokud vás akciové investování zajímá, tahle akce vám rozhodně hodně dá. A nejde zdaleka jen o představené investiční tipy, které mohou a nemusí vyjít. Ještě přínosnější je vidět, jak o investování přemýšlejí zkušení, konzervativní analytici, a možnost volně networkovat s ostatními, letos dokonce i během zahajovací galavečeře. Hlavní program je nicméně vměstnán do jednoho dne, a to 9.11. v Praze — nebo online, pokud by vývoj situace konání velké akce znemožnil.

Více na webu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Robert Vlach hostem podcastu E15

Deník E15 vydal nový a dlouhý podcast Na první dobrou s Robertem Vlachem, o podnikání na volné noze.

Přejeme příjemný poslech na Spotify:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Portál pro začínající podnikatele

Začínáš podnikat? Nakopni to je portál pro nejlepší služby pro prvopodnikatele navíc s 50% slevou: katalog Na volné noze, Fakturoid, Freelo a další.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak jsou na tom američtí freelanceři

Nová studie Freelance Forward 2020 od firmy Upwork, která tradičně definuje americké freelancery mimořádně široce, je na světě. Výsledky jsou zajímavé a vysoce aktuální.

Nicméně, pokud nemáte čas pročítat celou 80stránkovou prezentaci výsledků, tady je to nejzajímavější:

  • Podíl full-time freelancerů na americkém trhu práce mírně vzrostl na 13 %.
  • Freelanceři reportovali menší negativní dopad epidemie Covidu ve srovnání s ne-freelancery, pokud jde o celkový pocit ze života, životní styl, duševní zdraví a finance.
  • 65 % kvalifikovaných freelancerů, kteří byli aktivní před a během Covidu, uvedlo, že pracovali buď stejně, nebo více než před pandemií.
  • 58 % tradičních zaměstnanců, kteří začali po Covidu pracovat na dálku, zvažuje do budoucna být na volné noze. A 12 % amerického trhu práce zkusilo práci na volné noze během pandemie vůbec poprvé.
  • Z těch, kteří odešli ze zaměstnání na volnou nohu, 75 % uvádí, že vydělávají stejně nebo víc, než by měli u tradičního zaměstnavatele.
  • Freelanceři přispěli 1,2 biliardami dolarů k americkému národnímu důchodu, o 22 % více než v roce 2019.
  • Freelanceři v průměru strávili 25 % pracovního času podnikatelskými aktivitami, 23 % administrativou a 52 % fakturovatelnou prací pro klienty.
  • 47 % freelancerů vnímá svou práci na volné noze jako dlouhodobou kariérní volbu.
  • 65 % freelancerů ve věku 55+ vnímá práci na volné noze jako dobrý přechod do pracovního důchodu a jsou méně náchylní dělat si starosti o spoření na stáří než jejich protějšky, které nejsou na volné noze.
  • Full-time freelanceři a ti, kteří dělají kvalifikovanou práci na volné noze, se nejvíc ztotožňují s označením “freelance ekonomika”.
  • 86 % freelancerů říká, že zlaté časy práce na volné noze jsou teprve před námi.

Poznámka: Studie nahrazuje starší průzkumy Freelancing in America (2014-2019), které Upwork koprodukoval s Freelancers Union a k letošnímu roku byly zřejmě již ukončeny.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak podniká UX konzultant

Ondřej Ilinčev je UX konzultant a přední specialista na zlepšování efektivity a ziskovosti webů. Na volné noze je už krásných 22 let a v oboru si rozhodně udělal dobré jméno — mezi referencemi má koneckonců i značky jako Google, Shell, Heineken nebo Deloitte.

Dobře známý je navíc taky jeho profesní blog, kde dlouhodobě sdílí případové studie i výborné odborné články: „Než jsem začal psát, měl jsem návštěvnost webu asi 300 lidí měsíčně, teď je to kolem 10 tisíc. Není klient, který by blog nezmínil,“ říká v rozhovoru s Robertem Vlachem, který je i pěknou rekapitulací Ondrovy dosavadní kariéry.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Češka navrhuje interiéry vil v Kalifornii

Přečtěte si příběh interiérové designérky Helena Brana, která se před čtyřmi lety přesunula z Česka do Kalifornie, kde začala podnikat bez portfolia a mezi jejími prvními projekty byla proměna sousedova rodinného domu.

Dnes navrhuje interiéry pro multimilionářské vily a hodnota jejích zakázek se běžně pohybuje kolem 300 tisíc dolarů: „Byznys je tady extrémně postavený na kontaktech, které si na základě svojí práce vytvoříte. Dobrá reference je základ. Jakmile tak dokončíte jeden podařený projekt, v komunitě architektů, realitních makléřů a developerů se to rychle roznese samo.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak získat přeshraniční spolupráci

Jak navázat přeshraniční spolupráci a co zvážit předtím, než se vydáte hledat klienty mimo Česko? Michael Petrus z dua Kreativních Kreatur k tématu natočil super shrnutí, kde mj. doporučuje i naši novou evropskou komunitu Freelancing.eu.

Přejeme příjemný poslech na YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Freelancing.eu partnerem evropské akce

Ani ne 5 měsíců po spuštění Freelancing.eu jsme dostali nabídku stát se hrdými partnery největší evropské akce pro freelancery — European Freelancers Week. Akce se koná 16.–25. října, podrobnosti o vrcholných bodech programu již brzy.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak funguje aplikace eRouška

Být na volné noze někdy znamená potkávat spoustu lidí — na školeních, v coworkingu, v jednačce… Proto pro vás odemykáme skvělý text od Deník N o tom, jak funguje nová aplikace eRouška pro Android a iOS, která využívá řešení firem Apple a Google. Chrání vaše soukromí i zdraví. Umožní vám zpozornět v pravý čas, a tím i chránit lidi ve vašem okolí.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Tři tipy pro začínající copywritery

Copywriterka Lída Maršálková si cestu k psaní našla poměrně brzy: „Jako dítě jsem víc času trávila u babiččina psacího stroje než na hřišti. Jakmile vzniklo nové dílo, rodina musela povinně nastoupit a poslechnout si, co jsem napsala.“ I přes tuto zálibu nakonec vystudovala jiný obor, nastoupila do korporace a textům se věnovala spíše po večerech. Jenže pak dostala padáka a jak sama říká, bylo to na jednu stranu vysvobození: „Šéfová byla ďábel a já chodila do kanceláře s úzkostmi. Tehdy opovržlivě prohlásila, že člověk jako já může dělat jen něco kreativního. Vzala jsem to jako výzvu.“

Brzy na to Lída nastoupila jako junior copywriter v Zootu, kde „sekala produktové popisky jako Baťa cvičky.“ A od té doby se do oboru ponořila naplno. Dnes už má coby copywriterka a obsahový stratég na volné noze za sebou přes 300 článků, 6500 produktových popisků, 50 newsletterů a klienty jako Bonami, Mall, Florea nebo Notino. „Baví mě ten přímý kontakt s klienty, kdy mezi námi nestojí můj šéf nebo projekťák. Věřím, že se to pozitivně promítá do mých textů,“ říká Lída a přidává na závěr tři doporučení pro začínající kolegy:

  1. Vzdělávejte se: Než se pustíte do své první zakázky, začněte vzděláváním. Čtěte a poslouchejte, navštivte alespoň jeden kurz nebo workshop, ať chybějící praxi doženete alespoň znalostmi.
  2. Neberte to na lehkou váhu: Spousta začínajících copywriterů přistupuje ke copywritingu lehkovážně. Myslí si, že stačí umět líbivě psát. Nebyla jsem jiná, což se mi párkrát vymstilo. Pokud se chcete vyhnout profesnímu faux pas a nezkazit si pověst hned na začátku, začněte právě výše zmíněným vzděláváním.
  3. Buďte zvídaví: Klienti ocení, že se o ně opravdu zajímáte. Vaše budoucí já vám navíc poděkuje, protože pro něj získáte vydatnou dávku podkladů. Čím více toho na začátku víte, tím snazší psaní bude. Máte-li nedostatek informací, vaříte z vody, psaní potrvá déle a s výsledkem nejspíš ani nebudete spokojení.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí