Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
V BBC článku Creating an online course 'changed my life' Susie Bearne vysvětluje, jak mohou nezávislí profesionálové těžit z tvorby online kurzů. Začíná příběhem Lucy Gough, londýnské interiérové stylistky, která otočila své podnikání během koronavirové krize k lepšímu díky vytvoření úspěšného online kurzu interiérového designu dostupného globálně přes Thinkific. „E-learningové platformy procházejí díky pandemii bezprecedentním růstem poptávky,“ píše autorka článku a dále zmiňuje i některá rizika od kurzů, které nelze jednoduše vypovědět, po podvodné nabídky.
Uzavírá ale světlým příkladem další vynikající profesionálky. Vídeňanka Leila Gharani prodává své vysoce hodnocené kurzy Excelu přes Udemy od roku 2016 se 6místnými výnosy (nikoli v korunách) a jen za duben prodala 10,400 nových účastí. Jakkoli může být vytvoření online kurzu pro většinu freelancerů pěkným vedlejším příjmem, v některých případech může zjevně vystřelit jejich byznys do globální ligy.
Znáte zkratku → klávesa Windows + V? Šikovná pomůcka, která vám otevře schránku nedávného obsahu, který jste kopírovali. Najednou tak můžete mít v paměti víc věcí a jednoduše si z nich vybrat.
Dominik Grohmann má opravdu jedinečnou profesi — je totiž potulný sadař. Chodí po krajině a lidem i obcím pomáhá pečovat o ovocné stromy. Díky povaze své práce má navíc poměrně unikátní pozici při plánování zakázek, výsadbu stromů a následnou péči totiž mnohdy řeší dopředu v horizontu několika let. „Ovocný strom je symbolem vztahu člověka a krajiny,“ říká Dominik v rozhovoru s Robertem Vlachem.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Finmag je vynikající časopis, který mj. píše o řadě podnikatelských témat zajímavých i pro nás freelancery. K tomu se teď přidá Robert Vlach s pravidelnými články o podnikání (nejen) na volné noze. Ten první je klasický otvírák k tématu, ale už ten další bude úplně z jiného soudku. Roční předplatné stojí pouze 294 Kč.
Britský Freelancer Club je zářným příkladem freelance platformy, která nebere provize od svých členů ani jejich zákazníků, a místo toho nabízí přímočaré placené členství. Nabízejí tarify od 0 do 20 liber měsíčně (£240 ročně při měsíční úhradě) a v současnosti podporují 40.000 kreativních profesionálů v růstu jejich podnikání a hledání nových projektů či klientů.
Jon Younger klub chválí v nedávném článku pro Forbes a cituje CEO Matta Dowlinga: „Freelancer, nikoli platforma, ‚vlastní‘ svůj vztah s klientem. Nejsme tržištěm práce v tradičním slova smyslu — nezadržujeme platby, ani si nebereme provizi, naše zapojení končí propojením firmy s freelancerem.“
Takové pěkné emaily chodí od čtenářů knihy Na volné noze. S dovolením sdílíme. Audioknihu si můžete koupit stejně jako výtisk či ebook přímo u vydavatele.
Jestli to nemáte daleko do Olomouce, za pár dnů proběhne na Jungmannově 3, kousek od vlakového nádraží, otvíračka nového prostoru Telegraph. V budově bývalé továrny na výrobu telegrafů se propojí galerie, kavárna, coworking i multifunkční sál, který bude sloužit mj. pro pořádání přednášek a workshopů nebo jako minikino. Nové místo pro práci můžete otestovat dnem na zkoušku zdarma.
Nový email Hey od tvůrců Basecampu testuje Tomáš Baránek a své první zkušenosti už shrnul v rozsáhlé recenzi pro Lupa.cz.
Na webu Aktuálně.cz už si můžete pustit kompletní mini-sérii Na startu kreativního podnikání, kde Michael Petrus postupně v pěti krátkých videích popsal, jak začít s kreativní tvorbou na volné noze — kde sbírat první zakázky, kolik si za práci říct a na jaké chyby si dát pozor.
Tvůrci Basecampu spouštějí novou emailovou službu HEY. V některých ohledech je revoluční, v jiných vysoce inovativní. Emailového klienta přetvořili od základů pro 20. léta přidáním povolovací clony pro nové odesilatele, redesignem inboxu na Imbox (im- jako important, důležitý), scelením četby newsletterů formou nekonečné zdi, ochranou soukromí blokováním šmírovacích pixelů, přidáváním osobních poznámek či výstřižků, zasíláním libovolně velkých příloh a mnohem, mnohem víc.
14 dní na zkoušku je zdarma, pak se platí $99 ročně za @HEY.com adresu (kromě těch prémiových) a přidání vlastních domén je v plánu do budoucna. Mrkněte na stránku s představením služby na nebo ještě lépe na úvodní video zakladatele Jasona Frieda:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.