Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Anna Monsterance je jednou z nejmladších českých drátenic, která se tomuto tradičnímu řemeslu věnuje i v moderní době. V oboru působí už přes 15 let a se svou tvorbou prorazila vedle Česka taky v Německu.
„Jsme národem kutilů, všechno jsme si dokázali vyrobit a pak prostě povyměňovali. Celé se to ale přirozeně mění. Dneska není problém najít do firmy vysokoškoláka, ale zkuste si sehnat dobrého řemeslníka, který to fakt umí a má čas dříve než za tři měsíce. Proto je důležité abychom si my, nynější mladá generace, už od začátku nastavili férové ceny, které nás uživí. Jinak už nikdo nebude chtít pracovat rukama.“
Před měsícem jsme s Annou vydali také rozhovor pro Na volné noze TV.
Pavel Luska rozhodně nemá tuctovou profesi, je totiž expert na telekomunikační systémy a klientům pomáhá snadněji a rychleji komunikovat uvnitř firmy i navenek se zákazníky. Pod názvem Linka pro klienty provozuje vlastní systém a za téměř 20 let v oboru si vybudoval velmi dobré jméno, které ho mj. dovedlo až k zakázkám pro firmy v Austrálii.
„Moje podnikání je o spojení komunikace mezi dvěma body, ať už jsou to dva lidé nebo call centrum a volající člověk,“ říká Pavel v rozhovoru s Robertem Vlachem.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Máte někdy pocit, že si své podnikatelské úspěchy nezasloužíte? Syndrom podvodníka (impostor syndrome) zažívá řada lidí — podle průzkumů dokonce až 3/4 populace. Madla Čevelová tento psychologický fenomén přiblížila v novém článku a uvádí příklady toho, co s ním můžete dělat.
„Je to důvod, proč se bojíme pustit do ambiciózního projektu, zdráháme se přednášet na velkých konferencích, nechceme se hlásit do podnikatelských soutěží typu Živnostník roku, a vůbec se raději držíme při zdi.“
Kristýně Klímové chyběly rozhovory s tvůrčími ženami a tak je před rokem začala natáčet jako svůj podcast O kousek blíž. Celkem vydala už 34 dílů, tady jsou tři nejnovější — příjemná a hluboká povídání o práci, ženskosti a dalších tématech:
Tip na vynikající seriál o fenoménu Me Too na pracovišti: The Morning Show od Apple TV s Jennifer Aniston a Reese Witherspoon. A nestěžujte si, že jsme vám teď zkrátili víkend na polovinu.
Na tuhle aplikaci jsme narazili u freelancerů v zahraničí — přes Croissant coworking si zaplatíte členství, měsíční balíček hodin jako v běžném coworku, které pak můžete využít napříč zapojenými prostory po celém světě. Aktuálně jich mají cca 500 a několik z nich i v Česku.
Překladatelka a tlumočnice Hanna Marciniak uzavírá svou sérii článků Cenotvorba krok za krokem posledním dílem, kde shrnula 10 nejběžnějších chyb.
„Děláme je všichni: z nevědomosti, z lenosti, protože nemáme nastavené procesy a strategie, kopírujeme kolegy, necháváme si do toho mluvit…“
Peter Fabor má podnikání snů. Z nápadu založit Surf Office pro digitální nomády na Kanárských ostrovech je dnes celosvětová síť pracovních retreatů pro firemní týmy. Stále je ale duší freelancer. Trajdá si po světě.
Pro hladké přistání v žádaných nomádských destinacích založil komunitu NomadLanding. A po hlavě se vrhá nejen do vln se surfem v ruce, ale také do nových projektů jako Epic Monday pronajímající minidomky na práci v přírodě. Sledovat jej můžete třeba na Twitteru nebo si přečíst tento článek.
Co jsou nejdůležitější vlastnosti dobrého ajťáka a jak se Pavel Minář, dnes přední IT a G Suite konzultant na volné noze, ke své profesi vůbec dostal? Exkluzivně odemčený rozhovor pro Hospodářské noviny.
„Někdy v roce 1988 jsem četl časopis Věda a technika mládeži. A tam se psalo, že do roku 2000 budou ženy přitahovat sportovci, kolem roku 2000 herci a poté to budou lidé pracující s počítači. Teď máme rok 2020 a já pořád čekám, kdy budou lidé kolem IT těmi sex symboly.“
Odemykáme pro vás vytúrovanou přednášku z našeho archivu. Jindřich Fáborský podniká stylem, který vás na žádné škole nenaučí. Sám říká, že není systematický stratég a dost se rozhoduje v reálném čase. Rád improvizuje a nebojí se velkých výzev jako třeba pořádání Marketing Festivalu, jedné z nejlepších marketingových konferencí v Evropě, ecommerce veletrhu Reshoper nebo unikátního studijního programu Digisemestr pro budoucí digitální marketéry.
Dynamický styl podnikání vyznává možná i proto, že miluje motorky a jako koníček o nich natáčí skvělá videa. Přímočaře a bez příkras mluví o svém podnikání i v této jedinečné přednášce, kterou pojal jako projížďku od svých podnikatelských začátků po projekt, který byl v době natáčení právě ve fázi vzniku — vzdělávací videoportál Digisemestr Online.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.