Novinky ze světa podnikání na volné noze

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 1621-1630 z celkem 2035 novinek

Bára Baronová a její tvorba

Barbora Baronová tvoří literární dokumenty, vydává knihy, přednáší o nakladatelské praxi, ale pracuje taky jako copywriterka, nejraději v oblasti offline reklamy:

„U dokumentární práce je třeba být empatický a analytický, umět poslouchat, všímat si, rozumět i tomu, co není vysloveno nahlas. U copywritingu je nejdůležitější zkratka a schopnost vydestilovat ryzí esenci. Taky být kreativní, ale ve smyslu prospěšnosti značce a klientovi. U vydávání knížek je důležité zapomenout na vlastní ego a dát prostor talentu druhých lidí. Zároveň chtít nekompromisně dosáhnout absolutní možné kvality, která zohlední energii do knihy vloženou. U umělecké práce – třeba vymýšlení konceptu jednorázové instalace – je to podobné jako u vydávání knih, je důležité umět najít průsečík všeho a všech zúčastněných, aby spojení sil znásobilo výsledek. A u přednášení o vydávání knih je mi blízká nehierarchičnost, konkrétnost a srozumitelnost toho, co říkám.“

Na volnou nohu přešla Bára z agentury v roce 2007 hlavně proto, že chtěla skloubit práci copywriterky, která ji bavila, s vlastními projekty. Jak sama říká, vždy se jí vyplatilo pracovat na 120 %: „Ze zpětné vazby na svou práci vím, že veškeré mé investované kapacity jsou na výsledku vidět, a to vnímám jako velkou profesní výhodu.“

Za sebou má dnes 8 autorských knih, 12 vydaných jako nakladatelka, 14 let praxe v reklamě a k tomu i několik knižních ocenění z domova i zahraničí včetně prestižní Magnesie Litery za publikaci Intimita: „K literárnímu dokumentu jsem se dostala přes studium žurnalistiky. O knížkách, které píšu nebo vydávám, často hovořím jako o filmech v knize. Zaměřuji se na dokumentární témata, která mají potenciál proměnit smýšlení české společnosti. A dokumentární aspekty mě baví aplikovat i v marketingu, protože vypovídají o věcech přirozeněji.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Prezentační nebo obsahový web

Máte na volné noze vlastní web? A je spíše obsahový, nebo prezentační? Madla Čevelová oba typy popsala v novém článku:

„Hlavní rozdíl je v tom, že zatímco na prezentační web je většinou potřeba jinými nástroji přivádět návštěvnost, obsahový ji generuje sám. Jedná se o dva přístupy, z nichž každý má jiné zákonitosti a vyžaduje jinou strategii.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Podcast s bývalou manažerkou

Janka Chudlíková působila na vysoké manažerské pozici, z korporace ale odešla a dnes už se řadu let na volné noze věnuje mj. školení soft skills, které kombinuje se svou vášní – neurovědou. Díky poznatkům o fungování mozku lidi učí, jak přemýšlet o svých starostech a úspěších. A také o tom mluvila v nedávném podcastu Na vlně podnikání s Danem Tržilem.

Přejeme příjemný poslech na Spotify:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak podniká módní designérka

Petra Orságová je původně tanečnice a návrhářka tanečních kostýmů. Když se jí narodilo druhé dítě, jediné, na co se netěšila, byla ta věc ve skříni. Mluvíme o nosící bundě, ve které se cítila „Jako náčelník horské služby“.

Proto střihla do látky a ušila si nosící bundu štíhlého střihu s krásným vzorem. Pak dala její fotku na Facebook a ještě ten den měla desítky objednávek. Dva roky na to už pod značkou La Tulia nabízí celé portfolio elegantního oblečení pro těhotné a maminky. Poslechněte si, jak se podniká, když najdete tu správnou díru na trhu — v prvním rozhovoru ze série s rukodělnými tvůrci, kterou pro nás moderuje Bohdana Goliášová.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Clutch — srovnávač cen

Zajímají vás světové ceny IT služeb, vývoje webů/software/aplikací, digitálního marketingu atd.? Jedním z nejlepších srovnávacích nástrojů je Clutch — zdarma, s důrazem na data a i když je zaměřený hlavně na firmy, zahrnuje i nějaké freelancery.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Nebezpečí u nedostatku spánku

Co hrozí tělu, když nemáte dostatek spánku? Ve zkratce — nic dobrého. Pomalejší reakce a myšlení, podráždění, větší riziko infarktu a postupný náběh na řadu dalších vážných zdravotních problémů. V článku zmiňovaný Matthew Walker o tomhle tématu mimochodem napsal výbornou knihu Proč spíme, která rozhodně stojí za přečtení.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Kolik si účtuje copywriter

Kolik si za svou práci účtují copywriteři na volné noze? Vladimír Vaněček přeložil loňský průzkum agentury ClearVoice, která oslovila přes 500 zahraničních textařů — zkoumala délku jejich praxe a to, jak se promítá do sazeb (v USD), které copywriteři v různých fázích své kariéry mají. Na konci článku pak Vladimír navazuje vlastní anketou pro Česko, do které se můžete zapojit a podívat se tak mj. na to, jak svou práci naceňují další kolegové z oboru.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak pracovat s virtuálními asistenty

Jak překonat obavy z delegování a kdy se vyplatí předat část práce virtuálnímu asistentovi? Daniel Gamrot v tomto rozhovoru se zakladatelem služby myTimi Honzou Skovajsou — to podstatné k tématu si mimochodem můžete stáhnout i ve formě krátkého komiksu přímo v článku.

PS: V rámci našeho rozvojového programu Krok vpřed teď můžete na první objednávku s myTimi až do konce roku 2019 využít 20% slevu. Stačí uvést kód KROKVPŘED v objednávce.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Každodenní boj s emaily

Taky vás hned od pondělka při práci ruší email? Kreslíř Matthew Inman alias The Oatmeal tenhle svůj denní boj převedl do vtipného příběhu se všeříkajícím názvem: Můj email je monstrum.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Domácí coworking

Vyrážíte pracovat do coworkingu, nebo si jako grafička na volné noze Naďa Moyzesová děláte vlastní cowork doma?

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí