Novinky ze světa podnikání na volné noze

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 1771-1780 z celkem 2432 novinek

Parametry stránek pro vyhledávače

Náš člen, online marketér Daniel Nytra analyzoval 1 milión výsledků vyhledávání z Google a Seznamu a společně s několika zkušenými hosty (Martin Matějka, Dalibor Jaroš a Martin Michálek) k tomu 26. listopadu pořádá bezplatný webinář – zaměří se v něm mj. na to, které parametry webových stránek jsou pro pozice ve vyhledávání zásadní a jaké nástroje se pro kontrolu webu vyplatí využít. Registrovat se můžete na stránce.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Zpověď productivity geeka

Čínštinář Pavel Dvořák tráví díky své profesi tlumočníka a průvodce hodně času na cestách a tak je pro něj dobře nastavená organizace práce obzvlášť důležitá. No a přesně o tom se rozpovídal v posledním videu na svém kanále, které výjimečně není o Číně, ale právě o nástrojích, aplikacích a jiných vychytávkách, které denně využívá:

„Častokrát mě víc baví si tu práci organizovat, než ji skutečně dělat. To je jedna z pastí, do které se dá lehce spadnout.“

Přejeme příjemný poslech na YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Copýtko s Janou Poncarovou

Úspěšná spisovatelka, copywriterka, novinářka, ale taky zakladatelka obsahové agentury a lektorka. Jana Poncarová má prostě na psaní talent, což dokazuje prací pro klienty, články v Hospodářských novinách nebo na webu Finance.cz, ale hlavně svými aktuálními romány Podbrdské ženy a Eugenie, která vyšla před dvěma týdny. Zkrátka host pro další díl našeho Copýtka jako vyšitý.

  • Co pro tebe znamená copywriting?
  • Co může copywriter využít z PR nebo žurnalistiky?
  • Jakým způsobem se ptát při rozhovoru?
  • Jak vymyslet dobré téma?
  • Jak u rozsáhlých textů pracovat s poklady?
  • Na čem stojí dobrý příběh?
  • Jaké jsou hlavní zásady pro tvorbu knihy?
  • Kdy se pouštět do přepisování textu?
  • Které knihy tě profesně ovlivnily?
  • Kde získáváš inspiraci pro své psaní?
  • Jak důležité je scházet se s dalšími textaři?

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Bára Baronová a její tvorba

Barbora Baronová tvoří literární dokumenty, vydává knihy, přednáší o nakladatelské praxi, ale pracuje taky jako copywriterka, nejraději v oblasti offline reklamy:

„U dokumentární práce je třeba být empatický a analytický, umět poslouchat, všímat si, rozumět i tomu, co není vysloveno nahlas. U copywritingu je nejdůležitější zkratka a schopnost vydestilovat ryzí esenci. Taky být kreativní, ale ve smyslu prospěšnosti značce a klientovi. U vydávání knížek je důležité zapomenout na vlastní ego a dát prostor talentu druhých lidí. Zároveň chtít nekompromisně dosáhnout absolutní možné kvality, která zohlední energii do knihy vloženou. U umělecké práce – třeba vymýšlení konceptu jednorázové instalace – je to podobné jako u vydávání knih, je důležité umět najít průsečík všeho a všech zúčastněných, aby spojení sil znásobilo výsledek. A u přednášení o vydávání knih je mi blízká nehierarchičnost, konkrétnost a srozumitelnost toho, co říkám.“

Na volnou nohu přešla Bára z agentury v roce 2007 hlavně proto, že chtěla skloubit práci copywriterky, která ji bavila, s vlastními projekty. Jak sama říká, vždy se jí vyplatilo pracovat na 120 %: „Ze zpětné vazby na svou práci vím, že veškeré mé investované kapacity jsou na výsledku vidět, a to vnímám jako velkou profesní výhodu.“

Za sebou má dnes 8 autorských knih, 12 vydaných jako nakladatelka, 14 let praxe v reklamě a k tomu i několik knižních ocenění z domova i zahraničí včetně prestižní Magnesie Litery za publikaci Intimita: „K literárnímu dokumentu jsem se dostala přes studium žurnalistiky. O knížkách, které píšu nebo vydávám, často hovořím jako o filmech v knize. Zaměřuji se na dokumentární témata, která mají potenciál proměnit smýšlení české společnosti. A dokumentární aspekty mě baví aplikovat i v marketingu, protože vypovídají o věcech přirozeněji.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Prezentační nebo obsahový web

Máte na volné noze vlastní web? A je spíše obsahový, nebo prezentační? Madla Čevelová oba typy popsala v novém článku:

„Hlavní rozdíl je v tom, že zatímco na prezentační web je většinou potřeba jinými nástroji přivádět návštěvnost, obsahový ji generuje sám. Jedná se o dva přístupy, z nichž každý má jiné zákonitosti a vyžaduje jinou strategii.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Podcast s bývalou manažerkou

Janka Chudlíková působila na vysoké manažerské pozici, z korporace ale odešla a dnes už se řadu let na volné noze věnuje mj. školení soft skills, které kombinuje se svou vášní – neurovědou. Díky poznatkům o fungování mozku lidi učí, jak přemýšlet o svých starostech a úspěších. A také o tom mluvila v nedávném podcastu Na vlně podnikání s Danem Tržilem.

Přejeme příjemný poslech na Spotify:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak podniká módní designérka

Petra Orságová je původně tanečnice a návrhářka tanečních kostýmů. Když se jí narodilo druhé dítě, jediné, na co se netěšila, byla ta věc ve skříni. Mluvíme o nosící bundě, ve které se cítila „Jako náčelník horské služby“.

Proto střihla do látky a ušila si nosící bundu štíhlého střihu s krásným vzorem. Pak dala její fotku na Facebook a ještě ten den měla desítky objednávek. Dva roky na to už pod značkou La Tulia nabízí celé portfolio elegantního oblečení pro těhotné a maminky. Poslechněte si, jak se podniká, když najdete tu správnou díru na trhu — v prvním rozhovoru ze série s rukodělnými tvůrci, kterou pro nás moderuje Bohdana Goliášová.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Clutch — srovnávač cen

Zajímají vás světové ceny IT služeb, vývoje webů/software/aplikací, digitálního marketingu atd.? Jedním z nejlepších srovnávacích nástrojů je Clutch — zdarma, s důrazem na data a i když je zaměřený hlavně na firmy, zahrnuje i nějaké freelancery.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Nebezpečí u nedostatku spánku

Co hrozí tělu, když nemáte dostatek spánku? Ve zkratce — nic dobrého. Pomalejší reakce a myšlení, podráždění, větší riziko infarktu a postupný náběh na řadu dalších vážných zdravotních problémů. V článku zmiňovaný Matthew Walker o tomhle tématu mimochodem napsal výbornou knihu Proč spíme, která rozhodně stojí za přečtení.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Kolik si účtuje copywriter

Kolik si za svou práci účtují copywriteři na volné noze? Vladimír Vaněček přeložil loňský průzkum agentury ClearVoice, která oslovila přes 500 zahraničních textařů — zkoumala délku jejich praxe a to, jak se promítá do sazeb (v USD), které copywriteři v různých fázích své kariéry mají. Na konci článku pak Vladimír navazuje vlastní anketou pro Česko, do které se můžete zapojit a podívat se tak mj. na to, jak svou práci naceňují další kolegové z oboru.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí