Osobní marketing a marketingové strategie pro freelancery

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 71-80 z 88 novinek v kategorii

Marketingová víla

K marketingu a textařině přivedla Veroniku Reicheltovou láska k psaní a blogování: „V patnácti jsem si založila první blog a po škole si ‚hrála' s designem, lehkým html, objevovala první SEO a psala hlava nehlava. K tomu přišly první zakázky.“

Velkým startem v online marketingu se pak stala práce v rodinné firmě Golf Gate, kde se starala o správu webů, newslettery a přípravu novinek: „Díky tomu jsem začala získávat zkušenosti už velmi brzy, mohla pozorovat měnící se svět online reklamy a současné s ním růst a získávat široký rozhled.“

Od té doby uplynulo přes 10 let a Veronika má ve svém portfoliu vedle pracovních stáží v Londýně a Swindonu taky vlastní knihu Zbožňuju tě navždy, kterou vydala v roce 2018: „Vydání knihy a touha vymanit se ze stereotypního světa plných úvazků byly prvním krokem do světa freelancerů. Práci na fulltime jsem opustila právě proto, abych ji mohla sepsat a sama vydat. S tím přišlo i postupné vyprofilování svých služeb, ujasnění si toho, co mě baví, naplňuje a umím nejlépe. Zatímco se kniha dotvářela, oslovili mě první klienti speciálně kvůli textům.“

Jak Veronika říká, dřív vnímala coby nezbytné předpoklady pro práci ve svém oboru ostré lokty, hroší kůži a žraločí povahu, teď už to ale vidí jinak: „Dneska už vím, že je to spíš schopnost vidět věci v souvislostech, předvídat reakce cílové skupiny a schopnost vcítit se do koncového zákazníka. Klienti oceňují autenticitu, už není potřeba být macho dravec. I princezny jako já dokáží dělat skvělý marketing technologických oborů.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Užitečný nástroj pro marketéry

Marketing Examples je v každém ohledu mimořádně užitečný zdroj pro všechny freelancery, o marketérech ani nemluvě. Jako katalog ukázek klasických i inovativních marketingových kampaní představuje každý příklad jednoduchou a přístupnou formou, včetně vizuálů. Příklady jsou pečlivě vybrané a roztříděné do kategorií jako Virály, Obsah, Emailing, Copywriting, Cenotvorba, SEO, Prodej, PPC atd. Můžete se také přihlásit k odběru týdenního newsletteru, který rozesílá Harry Dry coby zakladatel a kurátor webu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Úzké zaměření na klienty je dobré

Máte jasně vymezenou specializaci a okruh klientů, pro které pracujete? Karel Theodor Borovička už před časem v článku shrnul, jak to má sám nastavené a v čem mu takové úzké zaměření na klienty pomáhá: „Největší přínos vidím v čase a financích na sebevzdělávání, propagaci a setkávání s lidmi.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak usnadnit nákup na webu

Copywriterka Lucie Koubek a její tipy, jak přemýšlet o textech na webu a usnadnit klientům rozhodování při nákupu:

„Lidé to mají dneska složité až až. Nepotřebují si komplikovat život tím, že se budou snažit vyznat na vašem webu, aby si mohli milostivě něco koupit.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak se spravují sociální sítě

Jak se spravují sociální sítě v Česku? Podívejte se na výsledky dlouhodobého průzkumu, za kterým stojí autorky bestselleru Jak na sítě Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot. Ukazují mj. to, že jen pro 43 % dotázaných je správa sociálních sítí čistě pracovní záležitostí, pouze 21 % správců má praxi v oboru delší než 5 let a přes 20 % jich pak taky uvádí, že na sítích tráví více než 6 hodin denně.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak pojmenovat svoje podnikání

Na co si dát pozor při výběru názvu svého byznysu nebo projektu? A proč se vyplatí podnikat pod vlastním jménem? Tomáš Sobel vydává už 16. (a opět výborně odvyprávěnou) epizodu podcastu Vaše jméno je vaše značka.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Vyždímejte z Facebook reklamy maximum

Náš člen Petr Handlíř dal k dispozici zdarma praktický návod, jak vyždímat z Facebook reklamy maximum pomocí dynamického remarketingu. Staženo, přečteno, solidní info.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Eliška Vyhnánková melviluje

Co teď čte Eliška Vyhnánková, krotitelka sociálních sítí a spoluautorka hvězdného bestselleru Jak na sítě se můžete podívat v tomto videu:

Výborná je i její přednáška Než začneme vytvářet super obsah na sociální sítě.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Hledám práci v marketingu

Pavlína Louženská a Petra Nulíčková daly dohromady dotazník pro Holky z marketingu, které kvůli CO-VID19 ztratily práci nebo klienty. A zkusí vám pomoct. Odpovědi z dotazníků nasdílí s HR manažery různých firem.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Tajemství osobního marketingu

Otto Bohuš má tajemství. Stojí za jeho osobní značkou a teď se rozhodl, že je čas ho odhalit — a spolu s ním i další okamžiky a zjištění, které ho dovedly až k pozici nejznámějšího českého copywritera: „Kdyby mi někdo před 10 lety řekl to, co já teď řeknu vám, tak by mi to možná ušetřilo dost času a energie. A možná by mi to zkrátilo cestu k tomu byznysu, který mám teď.“

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí