Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
K marketingu a textařině přivedla Veroniku Reicheltovou láska k psaní a blogování: „V patnácti jsem si založila první blog a po škole si ‚hrála' s designem, lehkým html, objevovala první SEO a psala hlava nehlava. K tomu přišly první zakázky.“
Velkým startem v online marketingu se pak stala práce v rodinné firmě Golf Gate, kde se starala o správu webů, newslettery a přípravu novinek: „Díky tomu jsem začala získávat zkušenosti už velmi brzy, mohla pozorovat měnící se svět online reklamy a současné s ním růst a získávat široký rozhled.“
Od té doby uplynulo přes 10 let a Veronika má ve svém portfoliu vedle pracovních stáží v Londýně a Swindonu taky vlastní knihu Zbožňuju tě navždy, kterou vydala v roce 2018: „Vydání knihy a touha vymanit se ze stereotypního světa plných úvazků byly prvním krokem do světa freelancerů. Práci na fulltime jsem opustila právě proto, abych ji mohla sepsat a sama vydat. S tím přišlo i postupné vyprofilování svých služeb, ujasnění si toho, co mě baví, naplňuje a umím nejlépe. Zatímco se kniha dotvářela, oslovili mě první klienti speciálně kvůli textům.“
Jak Veronika říká, dřív vnímala coby nezbytné předpoklady pro práci ve svém oboru ostré lokty, hroší kůži a žraločí povahu, teď už to ale vidí jinak: „Dneska už vím, že je to spíš schopnost vidět věci v souvislostech, předvídat reakce cílové skupiny a schopnost vcítit se do koncového zákazníka. Klienti oceňují autenticitu, už není potřeba být macho dravec. I princezny jako já dokáží dělat skvělý marketing technologických oborů.“
Marketing Examples je v každém ohledu mimořádně užitečný zdroj pro všechny freelancery, o marketérech ani nemluvě. Jako katalog ukázek klasických i inovativních marketingových kampaní představuje každý příklad jednoduchou a přístupnou formou, včetně vizuálů. Příklady jsou pečlivě vybrané a roztříděné do kategorií jako Virály, Obsah, Emailing, Copywriting, Cenotvorba, SEO, Prodej, PPC atd. Můžete se také přihlásit k odběru týdenního newsletteru, který rozesílá Harry Dry coby zakladatel a kurátor webu.
Máte jasně vymezenou specializaci a okruh klientů, pro které pracujete? Karel Theodor Borovička už před časem v článku shrnul, jak to má sám nastavené a v čem mu takové úzké zaměření na klienty pomáhá: „Největší přínos vidím v čase a financích na sebevzdělávání, propagaci a setkávání s lidmi.“
Copywriterka Lucie Koubek a její tipy, jak přemýšlet o textech na webu a usnadnit klientům rozhodování při nákupu:
„Lidé to mají dneska složité až až. Nepotřebují si komplikovat život tím, že se budou snažit vyznat na vašem webu, aby si mohli milostivě něco koupit.“
Jak se spravují sociální sítě v Česku? Podívejte se na výsledky dlouhodobého průzkumu, za kterým stojí autorky bestselleru Jak na sítě Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot. Ukazují mj. to, že jen pro 43 % dotázaných je správa sociálních sítí čistě pracovní záležitostí, pouze 21 % správců má praxi v oboru delší než 5 let a přes 20 % jich pak taky uvádí, že na sítích tráví více než 6 hodin denně.
Na co si dát pozor při výběru názvu svého byznysu nebo projektu? A proč se vyplatí podnikat pod vlastním jménem? Tomáš Sobel vydává už 16. (a opět výborně odvyprávěnou) epizodu podcastu Vaše jméno je vaše značka.
Náš člen Petr Handlíř dal k dispozici zdarma praktický návod, jak vyždímat z Facebook reklamy maximum pomocí dynamického remarketingu. Staženo, přečteno, solidní info.
Co teď čte Eliška Vyhnánková, krotitelka sociálních sítí a spoluautorka hvězdného bestselleru Jak na sítě se můžete podívat v tomto videu:
Výborná je i její přednáška Než začneme vytvářet super obsah na sociální sítě.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Pavlína Louženská a Petra Nulíčková daly dohromady dotazník pro Holky z marketingu, které kvůli CO-VID19 ztratily práci nebo klienty. A zkusí vám pomoct. Odpovědi z dotazníků nasdílí s HR manažery různých firem.
Otto Bohuš má tajemství. Stojí za jeho osobní značkou a teď se rozhodl, že je čas ho odhalit — a spolu s ním i další okamžiky a zjištění, které ho dovedly až k pozici nejznámějšího českého copywritera: „Kdyby mi někdo před 10 lety řekl to, co já teď řeknu vám, tak by mi to možná ušetřilo dost času a energie. A možná by mi to zkrátilo cestu k tomu byznysu, který mám teď.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.