Osobní marketing a marketingové strategie pro freelancery

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 61-70 z 69 novinek v kategorii

Originální web copywritera

Tento je asi nejoriginálnější web copywritera na volné noze Joe Colemana. Přímo na homepage si můžete nastavením posuvníku vybrat, jestli vás má osejlovat měkce nebo tvrdě. Inteligence a vtip obvykle v osobním marketingu fungují, ale tohle je totální zásah.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Marketingová víla

K marketingu a textařině přivedla Veroniku Reicheltovou láska k psaní a blogování: „V patnácti jsem si založila první blog a po škole si ‚hrála' s designem, lehkým html, objevovala první SEO a psala hlava nehlava. K tomu přišly první zakázky.“

Velkým startem v online marketingu se pak stala práce v rodinné firmě Golf Gate, kde se starala o správu webů, newslettery a přípravu novinek: „Díky tomu jsem začala získávat zkušenosti už velmi brzy, mohla pozorovat měnící se svět online reklamy a současné s ním růst a získávat široký rozhled.“

Od té doby uplynulo přes 10 let a Veronika má ve svém portfoliu vedle pracovních stáží v Londýně a Swindonu taky vlastní knihu Zbožňuju tě navždy, kterou vydala v roce 2018: „Vydání knihy a touha vymanit se ze stereotypního světa plných úvazků byly prvním krokem do světa freelancerů. Práci na fulltime jsem opustila právě proto, abych ji mohla sepsat a sama vydat. S tím přišlo i postupné vyprofilování svých služeb, ujasnění si toho, co mě baví, naplňuje a umím nejlépe. Zatímco se kniha dotvářela, oslovili mě první klienti speciálně kvůli textům.“

Jak Veronika říká, dřív vnímala coby nezbytné předpoklady pro práci ve svém oboru ostré lokty, hroší kůži a žraločí povahu, teď už to ale vidí jinak: „Dneska už vím, že je to spíš schopnost vidět věci v souvislostech, předvídat reakce cílové skupiny a schopnost vcítit se do koncového zákazníka. Klienti oceňují autenticitu, už není potřeba být macho dravec. I princezny jako já dokáží dělat skvělý marketing technologických oborů.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Užitečný nástroj pro marketéry

Marketing Examples je v každém ohledu mimořádně užitečný zdroj pro všechny freelancery, o marketérech ani nemluvě. Jako katalog ukázek klasických i inovativních marketingových kampaní představuje každý příklad jednoduchou a přístupnou formou, včetně vizuálů. Příklady jsou pečlivě vybrané a roztříděné do kategorií jako Virály, Obsah, Emailing, Copywriting, Cenotvorba, SEO, Prodej, PPC atd. Můžete se také přihlásit k odběru týdenního newsletteru, který rozesílá Harry Dry coby zakladatel a kurátor webu.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Úzké zaměření na klienty je dobré

Máte jasně vymezenou specializaci a okruh klientů, pro které pracujete? Karel Theodor Borovička už před časem v článku shrnul, jak to má sám nastavené a v čem mu takové úzké zaměření na klienty pomáhá: „Největší přínos vidím v čase a financích na sebevzdělávání, propagaci a setkávání s lidmi.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak usnadnit nákup na webu

Copywriterka Lucie Koubek a její tipy, jak přemýšlet o textech na webu a usnadnit klientům rozhodování při nákupu:

„Lidé to mají dneska složité až až. Nepotřebují si komplikovat život tím, že se budou snažit vyznat na vašem webu, aby si mohli milostivě něco koupit.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak se spravují sociální sítě

Jak se spravují sociální sítě v Česku? Podívejte se na výsledky dlouhodobého průzkumu, za kterým stojí autorky bestselleru Jak na sítě Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot. Ukazují mj. to, že jen pro 43 % dotázaných je správa sociálních sítí čistě pracovní záležitostí, pouze 21 % správců má praxi v oboru delší než 5 let a přes 20 % jich pak taky uvádí, že na sítích tráví více než 6 hodin denně.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak pojmenovat svoje podnikání

Na co si dát pozor při výběru názvu svého byznysu nebo projektu? A proč se vyplatí podnikat pod vlastním jménem? Tomáš Sobel vydává už 16. (a opět výborně odvyprávěnou) epizodu podcastu Vaše jméno je vaše značka.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Vyždímejte z Facebook reklamy maximum

Náš člen Petr Handlíř dal k dispozici zdarma praktický návod, jak vyždímat z Facebook reklamy maximum pomocí dynamického remarketingu. Staženo, přečteno, solidní info.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Eliška Vyhnánková melviluje

Co teď čte Eliška Vyhnánková, krotitelka sociálních sítí a spoluautorka hvězdného bestselleru Jak na sítě se můžete podívat v tomto videu:

Výborná je i její přednáška Než začneme vytvářet super obsah na sociální sítě.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí