Osobní marketing a marketingové strategie pro freelancery

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 61-70 z 88 novinek v kategorii

15 tipů jak zvládnout mediální výstupy

Alice Kavková podniká ve výrobě retroher a za sebou má „fakt hafo mediálních zářezů“. Své zkušenosti teď sepsala v článku — 15 tipů, jak zvládnout mediální výstupy.

„Proč vlastně tolik stát o mediální výstupy? No protože je to mnohem menší práce a stojí to mnohem míň peněz než budovat značku a za všechno platit, platit, platit. Buďte skvělí, dělejte skvělý věci a novináři si vás najdou.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Sjednávání zakázek emailem

„Nemůžete-li uzavírat zakázky osobně, přichází na řadu starý dobrý email. Tato tři základní pravidla vám umožní jednání výrazně zefektivnit a zrychlit,“ píše Robert Vlach v novém blogu Na volné noze.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

O výkonnostním marketingu

Petr Handlíř je nejen náš člen, ale hlavně špička ve výkonnostním marketingu. Na volné noze je přes rok a půl a teď o něm píše Forbes Česko.

„Výkonnostní marketing je o tom umět lidem vydělat peníze. Nezáleží na počtu lajků ani dosahu. Buď klient vydělá, a nebo svou práci děláte špatně. V tom je to férové.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak neusnout na vavřínech

Madla Čevelová v článku píše, jak v podnikání neusnout na vavřínech:

„Většina podnikatelů vnímá marketing jako způsob, jak získat nějaké klienty. Takže se mu věnuje zejména na začátku. Ve chvíli, kdy už se ve svém oboru stanete známými, klientů máte dostatek a diář se vám plní na několik týdnů dopředu, jde propagace stranou. Ale dává to takhle smysl?“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Madla Čevelová — Osobní značka

Madla Čevelová se v novém článku zaměřila na tři aspekty budování autentické osobní značky, o kterých se zase tak často nepíše:

„Když se řekne značka, dost možná se vám jako první vybaví logo. Jenže člověk, který podniká pod svým vlastním jménem na volné noze, většinou žádné logo nepotřebuje. Pokud ho má, většinou je za tím stejný příběh. Dělal si web na šabloně a do levého horního rohu neměl co dát…“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak získat více lepších klientů

„Skvělá práce není zárukou toho, že získáte lepší klienty a víc peněz,“ píše Ondra Ilinčev v novém článku a ukazuje systém, který mu pomáhá generovat poptávky od ideálních potenciálních klientů.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Martin Kavka a jeho newslettery

Martin Kavka včera rozeslal další číslo svého měsíčního newsletteru o newsletterech a je to zase parádní čtení, ze kterého si určitě hodně odnesou i freelanceři. Úvodní rozhovor je tentokrát se Štěpánem Hornem, který mj. na Forbes Česko rozjížděl úspěšné Espresso: „V Česku chodí tisíce newsletterů, ale nikdo moc nepřemýšlí, proč je vlastně posílá a proč by je měl někdo číst. To je práce pro práci.“

Přikládáme odkaz na aktuální vydání. K pravidelnému odběru se můžete přihlásit zde.

PS: Můžeme prozradit, že Martin bude hostem našeho prosincového think-tanku Na volné noze v Ostravě, pro který jsme vybrali téma Podcasty, blogy, newslettery. Už se nemůžeme dočkat!

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak získat přeshraniční spolupráci

Jak navázat přeshraniční spolupráci a co zvážit předtím, než se vydáte hledat klienty mimo Česko? Michael Petrus z dua Kreativních Kreatur k tématu natočil super shrnutí, kde mj. doporučuje i naši novou evropskou komunitu Freelancing.eu.

Přejeme příjemný poslech na YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Tři tipy pro začínající copywritery

Copywriterka Lída Maršálková si cestu k psaní našla poměrně brzy: „Jako dítě jsem víc času trávila u babiččina psacího stroje než na hřišti. Jakmile vzniklo nové dílo, rodina musela povinně nastoupit a poslechnout si, co jsem napsala.“ I přes tuto zálibu nakonec vystudovala jiný obor, nastoupila do korporace a textům se věnovala spíše po večerech. Jenže pak dostala padáka a jak sama říká, bylo to na jednu stranu vysvobození: „Šéfová byla ďábel a já chodila do kanceláře s úzkostmi. Tehdy opovržlivě prohlásila, že člověk jako já může dělat jen něco kreativního. Vzala jsem to jako výzvu.“

Brzy na to Lída nastoupila jako junior copywriter v Zootu, kde „sekala produktové popisky jako Baťa cvičky.“ A od té doby se do oboru ponořila naplno. Dnes už má coby copywriterka a obsahový stratég na volné noze za sebou přes 300 článků, 6500 produktových popisků, 50 newsletterů a klienty jako Bonami, Mall, Florea nebo Notino. „Baví mě ten přímý kontakt s klienty, kdy mezi námi nestojí můj šéf nebo projekťák. Věřím, že se to pozitivně promítá do mých textů,“ říká Lída a přidává na závěr tři doporučení pro začínající kolegy:

  1. Vzdělávejte se: Než se pustíte do své první zakázky, začněte vzděláváním. Čtěte a poslouchejte, navštivte alespoň jeden kurz nebo workshop, ať chybějící praxi doženete alespoň znalostmi.
  2. Neberte to na lehkou váhu: Spousta začínajících copywriterů přistupuje ke copywritingu lehkovážně. Myslí si, že stačí umět líbivě psát. Nebyla jsem jiná, což se mi párkrát vymstilo. Pokud se chcete vyhnout profesnímu faux pas a nezkazit si pověst hned na začátku, začněte právě výše zmíněným vzděláváním.
  3. Buďte zvídaví: Klienti ocení, že se o ně opravdu zajímáte. Vaše budoucí já vám navíc poděkuje, protože pro něj získáte vydatnou dávku podkladů. Čím více toho na začátku víte, tím snazší psaní bude. Máte-li nedostatek informací, vaříte z vody, psaní potrvá déle a s výsledkem nejspíš ani nebudete spokojení.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Originální web copywritera

Tento je asi nejoriginálnější web copywritera na volné noze Joe Colemana. Přímo na homepage si můžete nastavením posuvníku vybrat, jestli vás má osejlovat měkce nebo tvrdě. Inteligence a vtip obvykle v osobním marketingu fungují, ale tohle je totální zásah.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí