Osobní marketing a marketingové strategie pro freelancery

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 61-70 z 83 novinek v kategorii

Jak neusnout na vavřínech

Madla Čevelová v článku píše, jak v podnikání neusnout na vavřínech:

„Většina podnikatelů vnímá marketing jako způsob, jak získat nějaké klienty. Takže se mu věnuje zejména na začátku. Ve chvíli, kdy už se ve svém oboru stanete známými, klientů máte dostatek a diář se vám plní na několik týdnů dopředu, jde propagace stranou. Ale dává to takhle smysl?“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Madla Čevelová — Osobní značka

Madla Čevelová se v novém článku zaměřila na tři aspekty budování autentické osobní značky, o kterých se zase tak často nepíše:

„Když se řekne značka, dost možná se vám jako první vybaví logo. Jenže člověk, který podniká pod svým vlastním jménem na volné noze, většinou žádné logo nepotřebuje. Pokud ho má, většinou je za tím stejný příběh. Dělal si web na šabloně a do levého horního rohu neměl co dát…“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak získat více lepších klientů

„Skvělá práce není zárukou toho, že získáte lepší klienty a víc peněz,“ píše Ondra Ilinčev v novém článku a ukazuje systém, který mu pomáhá generovat poptávky od ideálních potenciálních klientů.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Martin Kavka a jeho newslettery

Martin Kavka včera rozeslal další číslo svého měsíčního newsletteru o newsletterech a je to zase parádní čtení, ze kterého si určitě hodně odnesou i freelanceři. Úvodní rozhovor je tentokrát se Štěpánem Hornem, který mj. na Forbes Česko rozjížděl úspěšné Espresso: „V Česku chodí tisíce newsletterů, ale nikdo moc nepřemýšlí, proč je vlastně posílá a proč by je měl někdo číst. To je práce pro práci.“

Přikládáme odkaz na aktuální vydání. K pravidelnému odběru se můžete přihlásit zde.

PS: Můžeme prozradit, že Martin bude hostem našeho prosincového think-tanku Na volné noze v Ostravě, pro který jsme vybrali téma Podcasty, blogy, newslettery. Už se nemůžeme dočkat!

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak získat přeshraniční spolupráci

Jak navázat přeshraniční spolupráci a co zvážit předtím, než se vydáte hledat klienty mimo Česko? Michael Petrus z dua Kreativních Kreatur k tématu natočil super shrnutí, kde mj. doporučuje i naši novou evropskou komunitu Freelancing.eu.

Přejeme příjemný poslech na YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Tři tipy pro začínající copywritery

Copywriterka Lída Maršálková si cestu k psaní našla poměrně brzy: „Jako dítě jsem víc času trávila u babiččina psacího stroje než na hřišti. Jakmile vzniklo nové dílo, rodina musela povinně nastoupit a poslechnout si, co jsem napsala.“ I přes tuto zálibu nakonec vystudovala jiný obor, nastoupila do korporace a textům se věnovala spíše po večerech. Jenže pak dostala padáka a jak sama říká, bylo to na jednu stranu vysvobození: „Šéfová byla ďábel a já chodila do kanceláře s úzkostmi. Tehdy opovržlivě prohlásila, že člověk jako já může dělat jen něco kreativního. Vzala jsem to jako výzvu.“

Brzy na to Lída nastoupila jako junior copywriter v Zootu, kde „sekala produktové popisky jako Baťa cvičky.“ A od té doby se do oboru ponořila naplno. Dnes už má coby copywriterka a obsahový stratég na volné noze za sebou přes 300 článků, 6500 produktových popisků, 50 newsletterů a klienty jako Bonami, Mall, Florea nebo Notino. „Baví mě ten přímý kontakt s klienty, kdy mezi námi nestojí můj šéf nebo projekťák. Věřím, že se to pozitivně promítá do mých textů,“ říká Lída a přidává na závěr tři doporučení pro začínající kolegy:

  1. Vzdělávejte se: Než se pustíte do své první zakázky, začněte vzděláváním. Čtěte a poslouchejte, navštivte alespoň jeden kurz nebo workshop, ať chybějící praxi doženete alespoň znalostmi.
  2. Neberte to na lehkou váhu: Spousta začínajících copywriterů přistupuje ke copywritingu lehkovážně. Myslí si, že stačí umět líbivě psát. Nebyla jsem jiná, což se mi párkrát vymstilo. Pokud se chcete vyhnout profesnímu faux pas a nezkazit si pověst hned na začátku, začněte právě výše zmíněným vzděláváním.
  3. Buďte zvídaví: Klienti ocení, že se o ně opravdu zajímáte. Vaše budoucí já vám navíc poděkuje, protože pro něj získáte vydatnou dávku podkladů. Čím více toho na začátku víte, tím snazší psaní bude. Máte-li nedostatek informací, vaříte z vody, psaní potrvá déle a s výsledkem nejspíš ani nebudete spokojení.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Originální web copywritera

Tento je asi nejoriginálnější web copywritera na volné noze Joe Colemana. Přímo na homepage si můžete nastavením posuvníku vybrat, jestli vás má osejlovat měkce nebo tvrdě. Inteligence a vtip obvykle v osobním marketingu fungují, ale tohle je totální zásah.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Marketingová víla

K marketingu a textařině přivedla Veroniku Reicheltovou láska k psaní a blogování: „V patnácti jsem si založila první blog a po škole si ‚hrála' s designem, lehkým html, objevovala první SEO a psala hlava nehlava. K tomu přišly první zakázky.“

Velkým startem v online marketingu se pak stala práce v rodinné firmě Golf Gate, kde se starala o správu webů, newslettery a přípravu novinek: „Díky tomu jsem začala získávat zkušenosti už velmi brzy, mohla pozorovat měnící se svět online reklamy a současné s ním růst a získávat široký rozhled.“

Od té doby uplynulo přes 10 let a Veronika má ve svém portfoliu vedle pracovních stáží v Londýně a Swindonu taky vlastní knihu Zbožňuju tě navždy, kterou vydala v roce 2018: „Vydání knihy a touha vymanit se ze stereotypního světa plných úvazků byly prvním krokem do světa freelancerů. Práci na fulltime jsem opustila právě proto, abych ji mohla sepsat a sama vydat. S tím přišlo i postupné vyprofilování svých služeb, ujasnění si toho, co mě baví, naplňuje a umím nejlépe. Zatímco se kniha dotvářela, oslovili mě první klienti speciálně kvůli textům.“

Jak Veronika říká, dřív vnímala coby nezbytné předpoklady pro práci ve svém oboru ostré lokty, hroší kůži a žraločí povahu, teď už to ale vidí jinak: „Dneska už vím, že je to spíš schopnost vidět věci v souvislostech, předvídat reakce cílové skupiny a schopnost vcítit se do koncového zákazníka. Klienti oceňují autenticitu, už není potřeba být macho dravec. I princezny jako já dokáží dělat skvělý marketing technologických oborů.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Užitečný nástroj pro marketéry

Marketing Examples je v každém ohledu mimořádně užitečný zdroj pro všechny freelancery, o marketérech ani nemluvě. Jako katalog ukázek klasických i inovativních marketingových kampaní představuje každý příklad jednoduchou a přístupnou formou, včetně vizuálů. Příklady jsou pečlivě vybrané a roztříděné do kategorií jako Virály, Obsah, Emailing, Copywriting, Cenotvorba, SEO, Prodej, PPC atd. Můžete se také přihlásit k odběru týdenního newsletteru, který rozesílá Harry Dry coby zakladatel a kurátor webu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Úzké zaměření na klienty je dobré

Máte jasně vymezenou specializaci a okruh klientů, pro které pracujete? Karel Theodor Borovička už před časem v článku shrnul, jak to má sám nastavené a v čem mu takové úzké zaměření na klienty pomáhá: „Největší přínos vidím v čase a financích na sebevzdělávání, propagaci a setkávání s lidmi.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí