Osobní marketing a marketingové strategie pro freelancery

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 31-40 z 83 novinek v kategorii

Jak hledat klienty

„Freelanceři (a podnikatelé obecně) zlenivěli a nechali si vymýt mozek vyprávěním o úspěchu, který se dostavil přes noc na základě jediného příspěvku na sociálních sítích, virálního článku nebo zabijáckého produktu zdarma,“ píše Sarah Duran ve svém článku No more funnels: how freelancers should find clients.

V textu vybízí ke skromné, ale účinné strategii — networkingu. A přidává několik cenných rad a postřehů: „Když jste na volné noze, nalezení klientů, se kterými navážete skutečný vztah (a ne jen flirt), vám přinese nejen větší uspokojení z práce, ale zbavíte se i mentality hostina/hladovění, kdy se musíte bez přestávky ohánět.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Volnonožci a další naháči

„Jít na volnou nohu bylo jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem udělala. A to i přesto, že jsem první dva roky s každou zakázkou počítala, jestli mám už alespoň na ten nájem a na jeden rohlík denně.“ — marketérka a️ copywriterka Bára Perglová píše v článku Volnonožci a další naháči o těžkostech podnikání i hledání profesní identity.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Tvořit vlastní obsah se vyplatí

Alice Kavková z rodinného deskovkářství 4 Kavky v novém článku píše, proč se v podnikání vyplatí tvořit vlastní obsah.

„S obsahem je to tak, že když ho děláte hodně a jste vidět a slyšet a jste lidem užiteční v oboru, ve kterým i něco vyrábíte a prodáváte, tak se vám pak to něco líp vyrábí a prodává. Protože třeba k nám přijde půlka lidí jen skrzeva obsah o moderních deskovejch hrách, přes vyhledávače na netu a tak. Nemusíme si je kupovat slevami nebo drahou reklamou.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Creator(s) economy

Co je to ekonomika tvůrců a proč je fér za dobrý obsah zaplatit? O tom je krátký článek na blogu Pickey:

„Ačkoli pojem ‚Creator(s) economy‘ vznikl teprve před deseti lety, čísla mluví jasně – monetizace kreativního obsahu je na vzestupu.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak monetizovat kreativní obsah

Chcete s novým rokem začít budovat komunitu platících uživatelů a monetizovat tak svůj kreativní obsah? Denisa Hrubešová v rozhovoru pro server Lupa přibližuje tzv. creator economy a vývoj platformy Pickey, kterou rozjela spolu s kolegou Davidem Slačálkem.

„Celá ekonomika tvůrců je pořád ještě v plenkách a tyto spolupráce budou stále přibývat. Zareagoval na to třeba i Twitter, když zavedl možnost dávat tvůrcům spropitné nebo zpoplatnit část obsahu. Instagram a Facebook už to také zkoušejí. Myslím, že to v dalších letech bude ještě velká věc. A myslím, že se to bude týkat i lidí, kteří zatím tvoří jen v offline prostředí, kde provozují keramické či taneční kurzy, kurzy vaření a podobně.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Sváteční podcast pro volnonožce

Karel Dytrych a Petra Dolejšová natočili další mimořádný sváteční podcast pro všechny volnonožce a kolegy z ecommerce, u kterého se zaručeně pobavíte.

With a little help from their freelance friends feat. Eliška Vyhnánková, Robert Vlach, Pavel Minář, Michal Orsava, Honza Bartoš, Miroslav Uďan, Pavel Ungr & co.

Přejeme příjemný poslech na Spotify:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak získávat nové klienty

Přední český konzultant a expert na věrnostní marketing Radek Hrachovec v jedné z nejlepších přednášek z našeho videoblogu.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak začít podnikat a najít zákazníky

Tip na kurz. Známá byznys mentorka a konzultantka Margareta Křížová připravila Videoprůvodce podnikáním — praktický online kurz pro drobné podnikatele, který se zabývá samotnými začátky, budováním osobní značky, vypočítáním správné ceny i marketingem.

Stručně ho sama představuje v povedeném videu:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na networking

Jak začít s networkingem a proč o svou síť kontaktů pečovat? Právě o tom mluví v podcastu Bez grantu?! byznys konzultant a expert na gamifikaci Petr Pouchlý. V závěru rozhovoru, který si můžete přečíst i v textové podobě, se mj. věnuje i tomu, jak je to dnes s networkingy v online prostředí.

„Tím, že potkávám lidi, vidím jejich potenciál pro nějakou spolupráci, kreativitu, rozvoj, pro byznys, pro vydělávání peněz, stejně jako pro doručení hodnoty, aby bylo ty peníze za co dostávat.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Z neziskovky na volnou nohu

„Celé moje podnikání je o lidech a o kontaktech,“ říká Markéta Ubíková — koučka a lektorka digitálních dovedností, která pomáhá zejména ženám s osvojováním nových technologií a orientací v digitálním a online světě.

V této velké rekapitulační přednášce pro náš think-tank popisuje svou kariérní cestu od neziskových projektů jako Čisté nebe, pro zlepšení znečištěného ovzduší na Ostravsku, až po založení úspěšné lokální komunity Volnonožci F≈M ve Frýdku-Místku, která dnes propojuje freelancery z celého regionu.

Sledujte na našem podcastu či YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí