Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Česká investiční konference je naprostá špička ve vzdělávání laických akciových investorů (jako jsme třeba právě my freelanceři). Akci spolupořádají Lenka Rož Schánova a Daniel Gladiš za Vltava Fund, mezi řečníky jsou opět známí investiční manažeři Jan Hájek a Mikuláš Splítek (autor nové melvilovky Stát se investorem) a vynikající jsou rovněž navazující workshopy třetího dne.
Pokud vás akciové investování zajímá, tahle akce vám rozhodně hodně dá. A nejde zdaleka jen o představené investiční tipy, které mohou a nemusí vyjít. Ještě přínosnější je vidět, jak o investování přemýšlejí zkušení, konzervativní analytici, a možnost volně networkovat s ostatními, letos dokonce i během zahajovací galavečeře. Hlavní program je nicméně vměstnán do jednoho dne, a to 9.11. v Praze — nebo online, pokud by vývoj situace konání velké akce znemožnil.
Více na webu.
Deník E15 vydal nový a dlouhý podcast Na první dobrou s Robertem Vlachem, o podnikání na volné noze.
Přejeme příjemný poslech na Spotify:
Začínáš podnikat? Nakopni to je portál pro nejlepší služby pro prvopodnikatele navíc s 50% slevou: katalog Na volné noze, Fakturoid, Freelo a další.
Nová studie Freelance Forward 2020 od firmy Upwork, která tradičně definuje americké freelancery mimořádně široce, je na světě. Výsledky jsou zajímavé a vysoce aktuální.
Nicméně, pokud nemáte čas pročítat celou 80stránkovou prezentaci výsledků, tady je to nejzajímavější:
Poznámka: Studie nahrazuje starší průzkumy Freelancing in America (2014-2019), které Upwork koprodukoval s Freelancers Union a k letošnímu roku byly zřejmě již ukončeny.
Ondřej Ilinčev je UX konzultant a přední specialista na zlepšování efektivity a ziskovosti webů. Na volné noze je už krásných 22 let a v oboru si rozhodně udělal dobré jméno — mezi referencemi má koneckonců i značky jako Google, Shell, Heineken nebo Deloitte.
Dobře známý je navíc taky jeho profesní blog, kde dlouhodobě sdílí případové studie i výborné odborné články: „Než jsem začal psát, měl jsem návštěvnost webu asi 300 lidí měsíčně, teď je to kolem 10 tisíc. Není klient, který by blog nezmínil,“ říká v rozhovoru s Robertem Vlachem, který je i pěknou rekapitulací Ondrovy dosavadní kariéry.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Přečtěte si příběh interiérové designérky Helena Brana, která se před čtyřmi lety přesunula z Česka do Kalifornie, kde začala podnikat bez portfolia a mezi jejími prvními projekty byla proměna sousedova rodinného domu.
Dnes navrhuje interiéry pro multimilionářské vily a hodnota jejích zakázek se běžně pohybuje kolem 300 tisíc dolarů: „Byznys je tady extrémně postavený na kontaktech, které si na základě svojí práce vytvoříte. Dobrá reference je základ. Jakmile tak dokončíte jeden podařený projekt, v komunitě architektů, realitních makléřů a developerů se to rychle roznese samo.“
Jak navázat přeshraniční spolupráci a co zvážit předtím, než se vydáte hledat klienty mimo Česko? Michael Petrus z dua Kreativních Kreatur k tématu natočil super shrnutí, kde mj. doporučuje i naši novou evropskou komunitu Freelancing.eu.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Ani ne 5 měsíců po spuštění Freelancing.eu jsme dostali nabídku stát se hrdými partnery největší evropské akce pro freelancery — European Freelancers Week. Akce se koná 16.–25. října, podrobnosti o vrcholných bodech programu již brzy.
Být na volné noze někdy znamená potkávat spoustu lidí — na školeních, v coworkingu, v jednačce… Proto pro vás odemykáme skvělý text od Deník N o tom, jak funguje nová aplikace eRouška pro Android a iOS, která využívá řešení firem Apple a Google. Chrání vaše soukromí i zdraví. Umožní vám zpozornět v pravý čas, a tím i chránit lidi ve vašem okolí.
Copywriterka Lída Maršálková si cestu k psaní našla poměrně brzy: „Jako dítě jsem víc času trávila u babiččina psacího stroje než na hřišti. Jakmile vzniklo nové dílo, rodina musela povinně nastoupit a poslechnout si, co jsem napsala.“ I přes tuto zálibu nakonec vystudovala jiný obor, nastoupila do korporace a textům se věnovala spíše po večerech. Jenže pak dostala padáka a jak sama říká, bylo to na jednu stranu vysvobození: „Šéfová byla ďábel a já chodila do kanceláře s úzkostmi. Tehdy opovržlivě prohlásila, že člověk jako já může dělat jen něco kreativního. Vzala jsem to jako výzvu.“
Brzy na to Lída nastoupila jako junior copywriter v Zootu, kde „sekala produktové popisky jako Baťa cvičky.“ A od té doby se do oboru ponořila naplno. Dnes už má coby copywriterka a obsahový stratég na volné noze za sebou přes 300 článků, 6500 produktových popisků, 50 newsletterů a klienty jako Bonami, Mall, Florea nebo Notino. „Baví mě ten přímý kontakt s klienty, kdy mezi námi nestojí můj šéf nebo projekťák. Věřím, že se to pozitivně promítá do mých textů,“ říká Lída a přidává na závěr tři doporučení pro začínající kolegy:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.