Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Finmag je vynikající časopis, který mj. píše o řadě podnikatelských témat zajímavých i pro nás freelancery. K tomu se teď přidá Robert Vlach s pravidelnými články o podnikání (nejen) na volné noze. Ten první je klasický otvírák k tématu, ale už ten další bude úplně z jiného soudku. Roční předplatné stojí pouze 294 Kč.
Britský Freelancer Club je zářným příkladem freelance platformy, která nebere provize od svých členů ani jejich zákazníků, a místo toho nabízí přímočaré placené členství. Nabízejí tarify od 0 do 20 liber měsíčně (£240 ročně při měsíční úhradě) a v současnosti podporují 40.000 kreativních profesionálů v růstu jejich podnikání a hledání nových projektů či klientů.
Jon Younger klub chválí v nedávném článku pro Forbes a cituje CEO Matta Dowlinga: „Freelancer, nikoli platforma, ‚vlastní‘ svůj vztah s klientem. Nejsme tržištěm práce v tradičním slova smyslu — nezadržujeme platby, ani si nebereme provizi, naše zapojení končí propojením firmy s freelancerem.“
Takové pěkné emaily chodí od čtenářů knihy Na volné noze. S dovolením sdílíme. Audioknihu si můžete koupit stejně jako výtisk či ebook přímo u vydavatele.
Jestli to nemáte daleko do Olomouce, za pár dnů proběhne na Jungmannově 3, kousek od vlakového nádraží, otvíračka nového prostoru Telegraph. V budově bývalé továrny na výrobu telegrafů se propojí galerie, kavárna, coworking i multifunkční sál, který bude sloužit mj. pro pořádání přednášek a workshopů nebo jako minikino. Nové místo pro práci můžete otestovat dnem na zkoušku zdarma.
Nový email Hey od tvůrců Basecampu testuje Tomáš Baránek a své první zkušenosti už shrnul v rozsáhlé recenzi pro Lupa.cz.
Na webu Aktuálně.cz už si můžete pustit kompletní mini-sérii Na startu kreativního podnikání, kde Michael Petrus postupně v pěti krátkých videích popsal, jak začít s kreativní tvorbou na volné noze — kde sbírat první zakázky, kolik si za práci říct a na jaké chyby si dát pozor.
Tvůrci Basecampu spouštějí novou emailovou službu HEY. V některých ohledech je revoluční, v jiných vysoce inovativní. Emailového klienta přetvořili od základů pro 20. léta přidáním povolovací clony pro nové odesilatele, redesignem inboxu na Imbox (im- jako important, důležitý), scelením četby newsletterů formou nekonečné zdi, ochranou soukromí blokováním šmírovacích pixelů, přidáváním osobních poznámek či výstřižků, zasíláním libovolně velkých příloh a mnohem, mnohem víc.
14 dní na zkoušku je zdarma, pak se platí $99 ročně za @HEY.com adresu (kromě těch prémiových) a přidání vlastních domén je v plánu do budoucna. Mrkněte na stránku s představením služby na nebo ještě lépe na úvodní video zakladatele Jasona Frieda:
Karel Dytrych je internetový podnikatel v tom nejlepším slova smyslu. Založil aplikaci Freelo pro řízení projektů a týmovou spolupráci, provozuje vlastní webhosting Váš hosting, stojí za projektem SaaSkaři a k tomu je i kapitánem podcastu Z podpalubí, kde zpovídá zajímavé osobnosti českého online byznysu. Tentokrát se ale posadil na pomyslnou druhou stranu mikrofonu a v rozhovoru s Robertem Vlachem přiblížil, jak se mu celá tahle porce projektů daří zvládat a kde mj. vidí mezery českých freelancerů z pohledu produktivity a organizace práce.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Ministryně financí Alena Schillerová posílá na vládu návrh na jednotnou paušální daň pro podnikatele s ročním příjmem do jednoho milionu korun. Od roku 2021 by nahradila dosavadní tři odvody — daň z příjmů a sociální a zdravotní odvody. Měsíční platba pro příští rok by činila 5740 Kč.
Marketing Examples je v každém ohledu mimořádně užitečný zdroj pro všechny freelancery, o marketérech ani nemluvě. Jako katalog ukázek klasických i inovativních marketingových kampaní představuje každý příklad jednoduchou a přístupnou formou, včetně vizuálů. Příklady jsou pečlivě vybrané a roztříděné do kategorií jako Virály, Obsah, Emailing, Copywriting, Cenotvorba, SEO, Prodej, PPC atd. Můžete se také přihlásit k odběru týdenního newsletteru, který rozesílá Harry Dry coby zakladatel a kurátor webu.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.