Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Jak trénovat kreativitu, mysl a pozornost? Důležité téma, které v nedávném streamu rozebrali kluci z Kreativních Kreatur Michael Petrus a Tomáš Sobel — spolu s hostem Vojtou Hlaváčkem z Brain We Are.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Proč v sobě cíleně podporovat kreativitu a jak nám prospívá? Přesně o tom mluvil lektor tvůrčího psaní René Nekuda v nedávném rozhovoru pro Hospodářské noviny:
„Kreativita je spjatá s vysíláním sebe sama do světa a to je pro většinu lidí, aniž si to třeba uvědomují, nesmírně důležité. Dále to uvolňuje endorfiny a vnitřní napětí, ale také to zlepšuje imunitu a mezilidské vztahy.“
Musí to být perfektní, nebo stačí odvést solidní práci? Ondra Ilinčev otevírá na blogu další důležité téma:
„Při tvorbě téměř čehokoliv si musíte říct, kde máte laťku. […] Často při jednáních narážím na to, že navrhujeme od stolu pro někoho jiného a točíme se nad přílišnými detaily. Všichni chtějí, aby to bylo per-fekt-ní. Ale je daleko efektivnější, aby to bylo good-enough.“
Tvorbu webu je obvykle lepší svěřit profesionálům. Dušan Janovský, zakladatel úspěšného vzdělávacího webu Jak psát web a spolutvůrce vyhledávání Seznamu, ale v našem rozhovoru vysvětluje, že existuje spousta případů, kdy má smysl tvořit web svépomocí.
Například, když chcete dělat osvětu, podobně jako to dělá už přes 20 let on se svými webovými stránkami: „Doporučuju se nestresovat tím, že web není dokonalý. Čtenářům je to obvykle jedno. … Web má problém v tom, že není nikdy hotový. Je důležité mít z webu radost.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Nikola Korčáková je původní profesí politoložka, během mateřské se ale naplno začala věnovat svému dlouholetému koníčku, výtvarné technice decoupage, a rozjela vlastní podnikání. V Praze založila kreativní prostor Dílna K16, kde pořádá kurzy pro dospělé i děti, a zdobené misky prodává do celého světa — před Vánoci např. dokončila zakázku na desítku misek pro zákazníky v Hollywoodu. Přečtěte si její příběh.
„Návštěvy si chtěly odkoupit nejen misky, které jsem pomocí decoupage vytvořila, ale také mnou vyrobený patinovaný či přečalouněný nábytek. Když se uvolnil prostor blízko našeho domu, manžel mě vyzval, abych se konečně odhodlala a splnila si sen o vlastní výtvarné dílně.“
Centrum kreativních průmyslů a podnikání UPPER připravilo sérii bezplatných webinářů a příští týden startuje první ze čtyř dílů s naším členem, ilustrátorem Michaelem Petrusem.
Alice Kavková podniká ve výrobě retroher a za sebou má „fakt hafo mediálních zářezů“. Své zkušenosti teď sepsala v článku — 15 tipů, jak zvládnout mediální výstupy.
„Proč vlastně tolik stát o mediální výstupy? No protože je to mnohem menší práce a stojí to mnohem míň peněz než budovat značku a za všechno platit, platit, platit. Buďte skvělí, dělejte skvělý věci a novináři si vás najdou.“
Doplnili jste přes Vánoce knihovničku novými tituly? Tak to by vám mohlo přijít vhod krátké video Pavla Mináře, kde ukazuje, jak si při čtení dělá poznámky a zpracovává zajímavé myšlenky.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Jak si vyladit spánek nebo stravování a zefektivnit život? Tomáš Baránek sbírá a testuje nové postupy a zlepšováky řadu let, pár svých poznatků teď shrnul v rozhovoru pro Hospodářské noviny. „Jakmile o něčem existuje solidní výzkum, je to pro mě signál, že se tím mám zabývat a vyzkoušet to.“
Madla Čevelová sepsala 7 tipů, jak se připravit na portrétní focení:
„Jste-li na volné noze, tváří vašeho byznysu je… vaše tvář. Většina podnikatelů tedy dříve či později začne řešit pořízení portrétních fotografií. Na tom, jak se povedou, má samozřejmě lví podíl výběr vhodného fotografa. Ale řadu věcí pro to můžete udělat i vy jako klient.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.