Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Jak vymyslet dobrý název pro svůj projekt, produkt, službu nebo třeba vysněný byznys? Sloganistka Lenka Paprok ve výborném článku pro náš blog přiblížila takový kreativní proces a mj. píše, že tvorba názvu není žádná rutina ani nuda, ale kreativní adrenalinový zážitek.
„Pojmenování či název je naprosto klíčovou součástí každé identity. Ať už jde o člověka, značku, výrobek, komunitu nebo firmu, právě jméno používáme v běžné komunikaci nejčastěji — tedy pokud si daný název vůbec chceme a dokážeme zapamatovat. U těch dobrých to jde samo, u těch špatných vůbec.“
Kolik hodin kvalitní duševní práce denně je optimum? Oliver Burkeman v článku píše, že sice není mnoho pevných pravidel pro time management, která by platila vždy a pro všechny, jedno by ale existovat mohlo: „Téměř jistě nemůžete soustavně dělat práci, která vyžaduje hluboké mentální soustředění, déle než asi tři nebo čtyři hodiny denně.“
„Poučení není v tom, že byste měli odejít od stolu po čtyřech hodinách a zbytek dne strávit hraním tenisu a pitím koktejlů (i když pokud můžete, jděte do toho). Skutečné ponaučení – nebo jedno z nich – spočívá v tom, že se vyplatí využít veškerou moc, kterou máte nad svým rozvrhem, k tomu, abyste si vyčlenili tři nebo čtyři hodiny nerušeného soustředění (ideálně v době, kdy je vaše energie nejvyšší). Přestaňte se domnívat, že způsob, jak pokročit s vašimi nejdůležitějšími projekty, je pracovat déle.“
Podobné téma mimochodem v nedávné přednášce rozebírá i Tomáš Vachuda.
Za chvíli startuje třetí letošní online setkání think-tanku Na volné noze, tentokrát na téma Chytré podnikání & inovace Čekají nás tři nabitá odpoledne se šesticí úžasných hostů:
Kratší příspěvky budou mít také Filip Dřímalka, Dominika Špačková, Daniel Gladiš, Michael Petrus, Nina Hanáková, Tomáš Vachuda, Mira Vlach, Aleš Drobek, Lucie Nová, Dan Šácha, Robert Vlach a další.
Pozvánky na think-tank posíláme všem našim členům a absolventům školení. Jste na volné noze? Přidejte se.
Hana Jadavan spustila nadupaný blog o knihách, které zaručeně podpoří i vaši práci na volné noze. Pěkné to je.
Proč každý den běhám? Stručná historie jedné posedlosti — výborný text Miloše Čermáka o běhání a budování pravidelného rituálu. Běhání je koneckonců mezi volnonožci, kteří mají náročnou duševní práci, oblíbený způsob odreagování i stimulace myšlení. Třeba vás příspěvek inspiruje k tomu, abyste se do toho pustili taky.
„Běhání v běžné dny je rituál, který umožňuje prožít ‚kvalitní čas‘ sám se sebou. Ono to zní legračně, ale je to jedna z nejdůležitějších věcí na mém běhání. Vlastně všechno důležité promýšlím při běhu, někdy si povídám sám se sebou, promýšlím si nové psaní či jinou práci, nebo jen tak vyběhnu, s ‚vypnutou‘ hlavou, a čekám, co mě napadne a čemu se budu věnovat.“
Že Michelle Losekoot skvěle píše, jsme vždycky věděli. Ona má ale i perfektní hlas a tak teď do audio podoby profesionálně načetla své články z blogu Těsně vedle. Doporučujeme třeba 10 největších omylů na volné noze.
„Víš, co tě na volné noze zabije daleko spolehlivěji než nedostatek klientů? Nedostatek odpočinku a spánku.“
Další jsou díly najdete tady.
Designér na volné noze Jirka Chlebus sdílí nově na YouTube videa s tipy pro kreativní profesionály — nástroje pro designéry, kreativní zadání, spolupráce s klienty a další témata. Poslat zároveň můžete vlastní nápady na další oblasti, které by Jirka mohl ze svého pohledu rozebrat.
Sledujte na YouTube:
Děláte si poznámky? A máte v nich systém? Pokud ne, mohl by vás inspirovat tenhle návod, jak implementovat digitální Zettelkasten, který napsala Eliška Šestáková.
Tvůrci obsahu mohou prodat část budoucích příjmů — na aktuální příklad z praxe upozornil ve svém příspěvku Pavel Dvořák. Úspěšný Youtuber CJ So Cool totiž takto prodal v aukci 35 % budoucích příjmů výměnou za finanční injekci, která mu pomůže posunout kvalitu obsahu na vyšší úroveň. Aktuálně má přes 8,7 milionu odběratelů.
Jak v textu Pavel komentuje, krok CJ by mohl otevřít úplně nové dveře i pro další tvůrce. Příspěvek mj. volně navazuje na téma našeho posledního článku a současný silný trend v kreativní ekonomice.
Máte při práci problémy s perfekcionismem? Josh Spector sdílí 5 jednoduchých způsobů, jak tyhle sklony překonat:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.