Osobní produktivita a související témata

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 121-130 z 169 novinek v kategorii

Gamrot — Můj život v týdnech

Sledujete svůj život v týdnech? Daniel Gamrot v tomto článku popisuje, jak využívá nástroj Your Life in Weeks a jaký vliv to mělo na jeho práci: „Týden je fajn doba na rekapitulaci toho, jestli jsem stále na cestě, která mě má dovést k tomu, co chci.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Souboj produktivity

Procesy vs. projekty — Pavel Minář a Karel Dytrych se ve středu 21. října utkají v online ringu na lince mezi Brnem a Prahou. Na přetřes přijde minimalismus, hardware, práce s poštou, work-life balance a hlavně přístup k plánování. Registrovat se můžete zdarma .

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Work-life balance podle grafičky

Work-life balance podle grafičky na volné noze Nadi Moyzesové. Jak sama říká: „Někdy je těžké najít ten správný poměr.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jan Řezáč a syndrom vyhoření

Webový konzultant Jan Řezáč otevřel na LinkedIn enormně přínosné vlákno o vlastním pracovním vyhoření. Podívejte se i do komentářů.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Portál pro začínající podnikatele

Začínáš podnikat? Nakopni to je portál pro nejlepší služby pro prvopodnikatele navíc s 50% slevou: katalog Na volné noze, Fakturoid, Freelo a další.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Tři tipy pro začínající copywritery

Copywriterka Lída Maršálková si cestu k psaní našla poměrně brzy: „Jako dítě jsem víc času trávila u babiččina psacího stroje než na hřišti. Jakmile vzniklo nové dílo, rodina musela povinně nastoupit a poslechnout si, co jsem napsala.“ I přes tuto zálibu nakonec vystudovala jiný obor, nastoupila do korporace a textům se věnovala spíše po večerech. Jenže pak dostala padáka a jak sama říká, bylo to na jednu stranu vysvobození: „Šéfová byla ďábel a já chodila do kanceláře s úzkostmi. Tehdy opovržlivě prohlásila, že člověk jako já může dělat jen něco kreativního. Vzala jsem to jako výzvu.“

Brzy na to Lída nastoupila jako junior copywriter v Zootu, kde „sekala produktové popisky jako Baťa cvičky.“ A od té doby se do oboru ponořila naplno. Dnes už má coby copywriterka a obsahový stratég na volné noze za sebou přes 300 článků, 6500 produktových popisků, 50 newsletterů a klienty jako Bonami, Mall, Florea nebo Notino. „Baví mě ten přímý kontakt s klienty, kdy mezi námi nestojí můj šéf nebo projekťák. Věřím, že se to pozitivně promítá do mých textů,“ říká Lída a přidává na závěr tři doporučení pro začínající kolegy:

  1. Vzdělávejte se: Než se pustíte do své první zakázky, začněte vzděláváním. Čtěte a poslouchejte, navštivte alespoň jeden kurz nebo workshop, ať chybějící praxi doženete alespoň znalostmi.
  2. Neberte to na lehkou váhu: Spousta začínajících copywriterů přistupuje ke copywritingu lehkovážně. Myslí si, že stačí umět líbivě psát. Nebyla jsem jiná, což se mi párkrát vymstilo. Pokud se chcete vyhnout profesnímu faux pas a nezkazit si pověst hned na začátku, začněte právě výše zmíněným vzděláváním.
  3. Buďte zvídaví: Klienti ocení, že se o ně opravdu zajímáte. Vaše budoucí já vám navíc poděkuje, protože pro něj získáte vydatnou dávku podkladů. Čím více toho na začátku víte, tím snazší psaní bude. Máte-li nedostatek informací, vaříte z vody, psaní potrvá déle a s výsledkem nejspíš ani nebudete spokojení.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

6 rad na dlouhověkost

Žijte dlouho a blaze — jako freelanceři. Tady je 6 praktických rad na dlouhověkost od japonského lékaře Shigeaki Hinohara, který se dožil úctyhodných 105 let:

  1. Nepřestávejte pracovat. A když už musíte, jděte do důchodu mnohem později než v 65 letech.
  2. Choďte po schodech (a hlídejte si váhu).
  3. Najděte si poslání, které vás zaměstná.
  4. Zásady jsou stresující; zkuste je rozvolnit.
  5. Nezapomínejte, že doktoři nemohou vyléčit všechno.
  6. Nalézejte inspiraci, radost a klid v umění.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Matt Walker natáčí videa o spánku

„Spánek je patrně ta nejúčinnější věc, kterou můžeme každý den udělat pro obnovení zdraví našeho mozku a těla.“ Neurovědec a autor bestselleru Proč spíme Matt Walker natáčí pro TEDx novou sérii krátkých videí Sleeping with Science, kde postupně probírá důležitá témata spojená se spánkem a jeho vlivem na zdraví, imunitu, paměť i výkonnost.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Steven Pressfield — Archetyp bojovníka

Steven Pressfield, světoznámý autor Ohnivé brány a Války umění, jedné z nejlepších knih pro kreativce vůbec, startuje nový seriál videí o archetypu bojovníka The Warrior Archetype. Epizod bude až 50, v pondělky a čtvrtky.

Přejeme příjemný poslech na YouTube:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak být více produktivní

Málokdo by čekal, že zrovna The Economist bude radit svým čtenářům, jak být produktivní, ale jednou se tak stalo a stojí to za přečtení — stejně jako časopis samý. Za paywall se dostanete zadáním emailu nebo pomocí Pocket.

A tady je přehled rad autora:

  1. Předejte otěže svému dlouhodobějšímu já
  2. Pamatujte na Paretovo pravidlo
  3. Čerpejte z tvrdé práce jiných lidí
  4. Pochopte skutečné náklady vyrušování
  5. Vyhýbejte se práci jinou prací
  6. Najděte si práci, kterou skutečně chcete dělat
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí