Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Tereza Žídková rekapituluje své první měsíce v podnikání a přidává pár tipů do začátku: „Rozhodnutí jít na volnou nohu ve mě zrálo dlouhou dobu. Postavila jsem si několik vzdušných zámků, které v mé hlavě skvěle fungovaly a generovaly příjmy ve výši generálního ředitele nadnárodní korporace. Naivní představy vystřídala realita.“
Angličtinář Bronislav Sobotka má nejen velmi dobré jméno, ale taky opravdu šikovně vytvořenou osobní značku. A právě o pozadí jejího vzniku mluvil v přednášce pro náš think-tank, který se věnoval tomu, jak volnonožci využívají blogy, podcasty a newslettery.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Otázka do pranice: Jaká je vaše preferovaná forma odmítnutí nezajímavé poptávky či zakázky na volné noze?
Pár perel umění říkat “Ne” od známých osobností anglicky najdete zde.
Jak se buduje a moderuje komunita na sociálních sítích? O tom v podcastu Jak na sítě otevřeně mluví Pavlína Louženská a Aneta Martinek, spoluzakladatelky skupiny Holky z Marketingu, která propojuje seniorní a juniorní holky z oboru a pomáhá jim v profesním růstu. Jen na Facebooku dnes mají přes 28 tisíc členek.
Přejeme příjemný poslech na Spotify nebo YouTube:
Který umělec na volné noze vás nejvíc ovlivnil?
Bob Dylan má dnes 80 let. Nahlédnout do života zřejmě nejobdivovanějšího hudebníka 20. století můžete třeba prostřednictvím oceňované autobiografie Chronicles, nebo povedeného dokumentu Martina Scorseseho Rolling Thunder Revue na Netflixu.
Ostatně, něco se od Dylana, který loni prodal práva ke všem svým písním za odhadovaných $450 miliónů dolarů, můžeme naučit i jako freelanceři od Stevena Pressfielda — třeba jak neudělat amatérskou chybu č. 1.
Jaké bylo to nejneobvyklejší místo, z jakého jste kdy pracovali?
Jeden příklad za všechny: Žena přestěhovala během lockdownu svou kancelář do auta a chce v tom pokračovat, hlásí BBC.
Donna Powell, sociální pracovnice z Nottinghamu, vysvětluje svou inovaci takto: “Vidíme spoustu lidí, kteří pracují mimo kancelář: pracují ve vlacích, pracují v kavárnách, pracují v restauracích… tak proč ne v autě?“
Bronislav Sobotka svá výuková videa o angličtině jednou za čas prokládá i rozhovory a zrovna k tomu poslednímu si pozval Jakuba Čáslavu — úspěšného lektora a kolegu z oboru, který si na Instagramu vybudoval solidní základnu více než 100 tisíc sledujících.
Otevřeně se spolu baví nejen o angličtině, ale taky o podnikání, osobním nastavení a o tom, co člověk potřebuje, aby se dostal na špičku a uspěl podobně jako Kuba i na sociálních sítích.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Vynikající česká blogerka Trang DoThu, držitelka řady ocenění, v přednášce pro náš online think-tank přiblížila začátky své stránky Asijatka.cz a přidala tipy na to, jak takový úspěšný blog tvořit: „Mít niche téma je strašně silný nástroj.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Zajímá vás, jak se daří freelancerům jinde po světě v podnikání a co je nejvíc trápí? Pak se přidejte k 1.000+ volnonožcům zapojeným do první globální studie freelancingu, kterou pořádá Torontská univerzita. Dotazník je otevřený do 15.6. a vyplníte jej do 15 minut.
Jak mohou dobré texty podpořit prodej nemovitosti? Náš člen, realitní makléř Michal Souček soustavně podporuje růst celého oboru a v tomhle článku ukazuje, jak přemýšlí o psaní a proč jde o důležitý prodejní nástroj — nejen v realitách.
„Jsem přesvědčený o tom, že psané slovo je vůbec největší kalibr v situaci, kdy cokoliv prodáváte. A zejména při prodeji (a pronájmu) nemovitostí se hodně zapomíná na to, že vám dobře napsaný text vydělá mnohem víc peněz.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.