Kreativita v podnikání a ekonomika tvůrců

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 1-10 z 226 novinek v kategorii

YearCompass 2025

Pro řadu volnonožců je to už nedílná součást přelomu roku… YearCompass je bezplatná pracovní brožura, která vám pomůže udělat si poctivou inventuru v podnikání i v osobním životě a uzavřít rok 2025 s čistou hlavou. Místo strohých seznamů úkolů nabízí 20 stran hlubších otázek, díky kterým si ujasníte, co se vám letos povedlo a kam chcete svou energii směřovat v příštím roce. Stáhnout si ji můžete zdarma v češtině.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

AI a budoucnost tvůrců

Tomáš Sobel a Michael Petrus po delší odmlce oživili svůj YouTube kanál Kreativní Kreatury a v novém streamu rozebrali aktuální téma AI a její dopady na budoucnost tvůrčích profesí.

„Minulost je zdroj a ne kotva,“ říká Michael ve videu a popisuje, že adaptabilita na nové technologie neznamená ústup z morálních nebo kvalitativních zásad, ale taktiku — změnu způsobu, jakým se k výsledku dopracujeme.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Hudbou proti bloku

„Vybral jsem 13 songů, které jsou vstřikovačem kreativního paliva do žíly.“ — Koukáte na prázdný monitor a nápady nikde? Otto Bohuš se podělil o svůj seznam hudebních „roznětek“ (videoklipů), které pomáhají překonat tvůrčí blok.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

#38 Anna Benešová

Anna Benešová alias Monsterance je známá česká drátenice, která dokázala své krásné řemeslo úspěšně přenést i do online prostředí. Založila klub drátování a jejími kurzy prošly tisíce lidí z celého světa. Svou profesní i osobní cestu přiblížila v tomto rozhovoru.

Sledujte na našem podcastu a YouTube:

Od pastelky k vlastnímu ateliéru

Kostýmní designérka Ivana Kaňovská dokazuje, že podnikatelská cesta nemusí být rovná ani jednoduchá, ale s vytrvalostí a vizí může vést k úspěchu. Za covidu si splnila sen a vybudovala vlastní ateliér, který stojí na kombinaci odvahy, investic a tvrdé práce v montérkách i s jehlou v ruce. Dnes v něm nejen tvoří kostýmy a doplňky pro prestižní projekty a klienty, ale také pořádá kurzy a pronajímá prostor dalším tvůrcům.

„Skladba mojí práce se pořád mění. Většinou jsem v dlouhodobějších projektech, které přinášejí solidní honoráře. Učitelská profese je jistota. Teď bych ještě ráda založila kostýmní agenturu,“ říká v rozhovoru na Finmagu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Cesta digitálního tvůrce

Co obnáší stát se digitálním tvůrcem? Jak v článku píše šéfredaktor Podnikatel.cz Michael Hovorka, zdaleka to nefunguje tak, že si rychle založíte účet na HeroHero a začnete vydělávat: „Za úspěchem těchto účtů je často tvrdá dřina, předchozí zkušenosti, nativní marketing, a co si budeme vykládat, i osobní kouzlo.“

V úvodu nové série Cesta digitálního tvůrce Michael ukazuje, co je nutné si promyslet ještě předtím, než nahrajete první video nebo založíte účet na sítích. Klíčové je třeba mít už od začátku jasně nastavenou strategii monetizace — bez ní se totiž i populární obsah snadno změní jen v koníček bez reálného výdělku.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Mucha podnikatel

Nejen geniální malíř, ale i mistr byznysu a průkopník reklamy. Forbes prezentuje v novém článku Alfonse Muchu jako schopného podnikatele a tvůrce globální značky, který ovládal marketingové principy.

„Mucha přesně pochopil, že reklama stojí na třech opěrných pilířích. Staví na silné identitě, jež se dá replikovat, na distribuci, která umí škálovat kvalitu, a na narativu, jenž dovede produkt povýšit na životní volbu.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

6 návyků Michelle Losekoot

Michelle Losekoot se podělila o svých 6 nejlepších návyků na volné noze. Co je mezi nimi? Vyhradit si dopoledne na hlubokou práci, mít sestavené checklisty na opakující se úkoly nebo předávat své znalosti — třeba formou lektorování a psaní.

„Nejlepší způsob, jak rozvinout, prohloubit, zpochybnit a otestovat své znalosti, je předávat je dál,“ píše v příspěvku na LinkedIn.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak dobře vybrat fotografa

Jak správně vybrat fotografa, abyste měli profesionální fotky, které vám budou dělat dobrou vizitku? A jaké mu připravit zadání? Alice a Martin Kavkovi sdílí zkušenosti z vlastního podnikání a řady focení, kterými si prošli — jak se nachystat, co si pohlídat nebo proč se vyplatí mít připravený scénář.

„Vybrat fotografa a dostat z něj fotky, který chcete, není jen tak. Sami máme 3 různý fotografy a s každým pracujeme trochu jinak, každýmu dáváme jiná zadání, fotíme jinde a jinak,“ přibližuje v článku Alice.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Pokochejte se

Předávat zkušenosti nejlepších českých profesionálek a profesionálů — to nás nesmírně naplňuje a baví ❣️

Chcete se teď chvíli jen tak kochat?

Nakoukněte do zákulisí natáčení nového videokurzu se sýrařkou Markétou Menšíkovou z beskydské biofarmy Menšík o mistrovství výroby sýrů a jogurtů:

Markétiny sýry odebírají nejlepší místní restaurace, ale třeba i Pražský hrad, když chce zpestřit recepci regionálními lahůdkami. Farma získala ocenění Biopotravina roku, Živnostník roku a další.

Režii za naši produkci FreeMe vedl Jiří Vacek, který své kurzy rád uvádí hláškou: „Udělejte si konečně čas na to, co jste vždycky chtěli dělat“ — například vyrábět ty nejlepší jogurty a sýry široko daleko. Markétin kurz vydáme koncem léta.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí