Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Už jste stihli naskočit na novou sociální síť Clubhouse? Eliška Vyhnánková k němu dnes připravila výborné shrnutí — o co vlastně jde a proč by vás to (ne)mělo zajímat.
„Pokud si místnosti vybíráte správně, v každé zazní nějaká zajímavá informace. Máte možnost poslouchat myšlenky lidí, jejichž názorů si vážíte (nebo vás prostě baví). Myšlenky nefiltrované předpřipravenou řečí na konferenci nebo v rozhovoru. O to hodnotnější.“
Jak prodávat bez manipulace? Madla Čevelová v tomto článku píše:
„Různé nátlakové a manipulativní techniky mají v marketingu dlouhou historii. Řada lidí a firem na nich staví dodnes. Na druhé straně potkávám spoustu volnonožců a živnostníků, kteří raději o své značce, službách a výrobcích vůbec nemluví, aby se jimi někdo náhodou necítil manipulován. Podle mě existuje třetí cesta: autentický marketing.“
Alice Kavková podniká ve výrobě retroher a za sebou má „fakt hafo mediálních zářezů“. Své zkušenosti teď sepsala v článku — 15 tipů, jak zvládnout mediální výstupy.
„Proč vlastně tolik stát o mediální výstupy? No protože je to mnohem menší práce a stojí to mnohem míň peněz než budovat značku a za všechno platit, platit, platit. Buďte skvělí, dělejte skvělý věci a novináři si vás najdou.“
„Nemůžete-li uzavírat zakázky osobně, přichází na řadu starý dobrý email. Tato tři základní pravidla vám umožní jednání výrazně zefektivnit a zrychlit,“ píše Robert Vlach v novém blogu Na volné noze.
Petr Handlíř je nejen náš člen, ale hlavně špička ve výkonnostním marketingu. Na volné noze je přes rok a půl a teď o něm píše Forbes Česko.
„Výkonnostní marketing je o tom umět lidem vydělat peníze. Nezáleží na počtu lajků ani dosahu. Buď klient vydělá, a nebo svou práci děláte špatně. V tom je to férové.“
Madla Čevelová v článku píše, jak v podnikání neusnout na vavřínech:
„Většina podnikatelů vnímá marketing jako způsob, jak získat nějaké klienty. Takže se mu věnuje zejména na začátku. Ve chvíli, kdy už se ve svém oboru stanete známými, klientů máte dostatek a diář se vám plní na několik týdnů dopředu, jde propagace stranou. Ale dává to takhle smysl?“
Madla Čevelová se v novém článku zaměřila na tři aspekty budování autentické osobní značky, o kterých se zase tak často nepíše:
„Když se řekne značka, dost možná se vám jako první vybaví logo. Jenže člověk, který podniká pod svým vlastním jménem na volné noze, většinou žádné logo nepotřebuje. Pokud ho má, většinou je za tím stejný příběh. Dělal si web na šabloně a do levého horního rohu neměl co dát…“
„Skvělá práce není zárukou toho, že získáte lepší klienty a víc peněz,“ píše Ondra Ilinčev v novém článku a ukazuje systém, který mu pomáhá generovat poptávky od ideálních potenciálních klientů.
Martin Kavka včera rozeslal další číslo svého měsíčního newsletteru o newsletterech a je to zase parádní čtení, ze kterého si určitě hodně odnesou i freelanceři. Úvodní rozhovor je tentokrát se Štěpánem Hornem, který mj. na Forbes Česko rozjížděl úspěšné Espresso: „V Česku chodí tisíce newsletterů, ale nikdo moc nepřemýšlí, proč je vlastně posílá a proč by je měl někdo číst. To je práce pro práci.“
Přikládáme odkaz na aktuální vydání. K pravidelnému odběru se můžete přihlásit zde.
PS: Můžeme prozradit, že Martin bude hostem našeho prosincového think-tanku Na volné noze v Ostravě, pro který jsme vybrali téma Podcasty, blogy, newslettery. Už se nemůžeme dočkat!
Jak navázat přeshraniční spolupráci a co zvážit předtím, než se vydáte hledat klienty mimo Česko? Michael Petrus z dua Kreativních Kreatur k tématu natočil super shrnutí, kde mj. doporučuje i naši novou evropskou komunitu Freelancing.eu.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.