Osobní marketing a marketingové strategie pro freelancery

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 21-30 z 79 novinek v kategorii

Jak si získat klienty

Parný den v Hong Kongu kolem roku 2015. Copywriterka na volné noze Kim Hobson jede pozdě na schůzku s potenciálním klientem. Zakázku nezíská a jak se dozví později, na schůzce prý působila „chladně a arogantně“. Kim právě získala těžce nabytou zkušenost:

Sympatičtí freelanceři získávají klienty a lepší zakázky častěji než, ehm, ti méně sympatičtí.

Tuhle a další drsné pravdy o tom „proč by měli být freelanceři sympatičtí“ napěchovala Kim do praktického článku a zde jsou hlavní body, které v něm podrobně rozvádí:

  • Jak může udělat freelancer dobrý první dojem (small-talk; zalíbení si protistrany; nadšení)
  • Sympatie pramení z plné přítomnosti
  • Buďte super-sympatičtí tím, že necháte klienta mluvit
  • Dodávejte vysokou hodnotu a dbejte na to, aby klient nemusel plýtvat pozorností
  • Freelanceři, kteří vyjadřují uznání a vděk, jsou sympatičtější
  • Je v pohodě být lidský a zranitelný
  • Ať se s vámi neskutečně snadno spolupracuje
  • Sympatičtí freelanceři jsou zapálení pro svou práci
  • Přizpůsobte se energii svého klienta
  • Zůstaňte sympatičtí, i když jednáte s náročnějšími klienty
Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak dostat do médií okrajové téma?

Pokud např. podnikáte v méně známé oblasti nebo chcete získat pozornost pro svůj projekt, poslechněte si, jak téma biopotravin a zdravé výživy prosadila před lety úspěšná spisovatelka Hanka Zemanová — úryvek je z výborné přednášky pro náš think-tank:

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Mezinárodní freelancing

Nejen českými klienty je freelancer živ. Naše evropská platforma Freelancing.eu podporuje expanzi českých profesionálek a profesionálů dále do světa i sdílení jejich zkušeností. Jedním z nich je přední středoevropský expert na sociální média Adam Zbiejczuk, který v této skvělé anglické přednášce International freelancing in social-media industry shrnul své zkušenosti s přeshraničním podnikáním na volné noze:

P.S. Odebírejte také náš anglický newsletter.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak získat klienty?

Chcete začít pracovat na volné noze? Pusťte si tohle video. Alžběta Švarcová v něm přehledně shrnula, co byste měli ze startu vědět — od rozdílu mezi freelancery a klasickými OSVČ přes budování dobrého jména až po získávání klientů.

„Přistupujte ke každé zakázce, kterou přijímáte, jako ke své prioritě. A udělejte ji tak dobře, jak můžete. Nikdy nevíte, kdy se z ní může vyklubat dlouhodobější spolupráce.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Soutěž Živnostník roku 2022

Jste hrdí na pár věcí, které se vám v podnikání vážně povedly?

Pak se rozhodně přihlaste do soutěže Živnostník roku, v níž pravidelně bodují i freelanceři. Účast je zdarma a uzávěrka přihlášek (či nominací, pro vaše kolegy) je už 15. června.

P.S. Na volné noze je nově mezi odbornými partnery soutěže a svého zástupce budeme mít opět i ve finálové porotě.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Startuje Živnostník roku 2022

Startuje nový ročník soutěže Živnostnik roku, ve které často bodují také čeští freelanceři. Účast je bezplatná. Přihlásit se (nebo někoho nominovat) můžete do konce června:

„Dobrá pověst a reputace v oboru je pro firmy a živnostníky zásadním klíčem k úspěchu a také nejspolehlivější a nejméně nákladnou formou propagace. Právě teď mají živnostníci a firmy možnost rozšířit svou klientelu, seznámit se s novými obchodními partnery, udělat si skvělou reklamu a stát se předmětem zájmu médií,” píše se na webu soutěže a úspěchy řady našich členů z uplynulých ročníků to jen potvrzují.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak hledat klienty

„Freelanceři (a podnikatelé obecně) zlenivěli a nechali si vymýt mozek vyprávěním o úspěchu, který se dostavil přes noc na základě jediného příspěvku na sociálních sítích, virálního článku nebo zabijáckého produktu zdarma,“ píše Sarah Duran ve svém článku No more funnels: how freelancers should find clients.

V textu vybízí ke skromné, ale účinné strategii — networkingu. A přidává několik cenných rad a postřehů: „Když jste na volné noze, nalezení klientů, se kterými navážete skutečný vztah (a ne jen flirt), vám přinese nejen větší uspokojení z práce, ale zbavíte se i mentality hostina/hladovění, kdy se musíte bez přestávky ohánět.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Volnonožci a další naháči

„Jít na volnou nohu bylo jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem udělala. A to i přesto, že jsem první dva roky s každou zakázkou počítala, jestli mám už alespoň na ten nájem a na jeden rohlík denně.“ — marketérka a️ copywriterka Bára Perglová píše v článku Volnonožci a další naháči o těžkostech podnikání i hledání profesní identity.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Tvořit vlastní obsah se vyplatí

Alice Kavková z rodinného deskovkářství 4 Kavky v novém článku píše, proč se v podnikání vyplatí tvořit vlastní obsah.

„S obsahem je to tak, že když ho děláte hodně a jste vidět a slyšet a jste lidem užiteční v oboru, ve kterým i něco vyrábíte a prodáváte, tak se vám pak to něco líp vyrábí a prodává. Protože třeba k nám přijde půlka lidí jen skrzeva obsah o moderních deskovejch hrách, přes vyhledávače na netu a tak. Nemusíme si je kupovat slevami nebo drahou reklamou.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Creator(s) economy

Co je to ekonomika tvůrců a proč je fér za dobrý obsah zaplatit? O tom je krátký článek na blogu Pickey:

„Ačkoli pojem ‚Creator(s) economy‘ vznikl teprve před deseti lety, čísla mluví jasně – monetizace kreativního obsahu je na vzestupu.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí