Ostatní novinky kolem podnikání na volné noze

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 41-50 z 419 novinek v kategorii

Jak na syndrom podvodníka

Syndrom podvodníka, definovaný jako „psychologický jev, při kterém jednotlivec pochybuje o svých dovednostech, talentu nebo úspěších a má přetrvávající vnitřní strach z toho, že bude odhalen jako podvodník,“ je mezi freelancery poměrně rozšířený, zvlášť u začátečníků.

Právě pro ně Kim Hobson sepsala praktického průvodce The Ultimate Guide to Imposter Syndrome For Freelancers and The Best Tool to Deal With It.

Nejprve správně upozorňuje na souvislost mezi tímto syndromem a tím, že se někteří freelanceři bojí zdražit nebo sebou nechají orat, protože se cítí vnitřně nejistí.

Také si všímá, že freelanceři pracující hlavou často žijí v internetové bublině, kde se porovnávají s online influencery a lidmi na samém vrcholu jejich oboru nebo jiných odvětví.

Nabízí ovšem i nápravu: Jednoduchý postup pro postupné změny vnitřního dialogu směrem k sebevědomější interpretaci vlastní práce na volné noze a čtenářům připomíná: „Ani netušíte, kolik toho už víte.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Koktající copywriter

„Myslel jsem si, že se můžu stát takovým tím zamlklým vyšetřovatelem, který přichází do kontaktu hlavně s důkazy. A nakonec případ vyřeší.“

Vojtěch Hulinský studoval policejní akademii, ale nakonec se dostal ke copywritingu. Při budování vlastní značky navíc hravě využil svou vadu řeči, takže ho dnes můžete znát jako koktajícího copywritera. O své cestě k podnikání na volné noze nedávno mluvil v článku na Finmagu.

„Samozřejmě bych na ní chtěl zase zamakat, ale teď má prioritu podnikání. U obojího mám vyzkoušené, že pokud do toho nedávám vše, nemá to cenu. Navíc kdybych nekoktal, tak by můj brand byl jen klamavá reklama.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Ekonomie od A do Zet

Jako freelanceři jsme součástí ekonomiky. Proto je užitečné mít alespoň základní znalosti ekonomické terminologie, i kdyby to mělo být jen pro small talk s klienty nebo čtení ekonomických médií. Skvěle tuhle potřebu pokryl The Economist svým bezplatným glosářem cca. 500 pojmů, The A to Z of economics, psaným jednoduchou a srozumitelnou angličtinou. Skvělý počin, přestože freelancery bohužel nezmiňuje.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Clarksonova farma 2

Pokud jste si oblíbili úžasný seriál Clarksonova farma, který vysílá Amazon Prime, určitě vás potěší, že po dvou letech vyšla 2. série, která je i podle recenzí minimálně stejně povedená (ČSFD 96 %). A možná už jste ji dokonce stihli celou zkouknout.

V tomhle osmidílném dokumentu můžete opět sledovat Jeremyho Clarksona, tvůrce a moderátora populárních pořadů Top Gear a The Grand Tour, který se pustil (coby naprostý amatér) do farmaření na volné noze — kolik nejen podnikatelských nástrah to s sebou přináší, ukázala názorně už první řada. Je to poučné, napínavé, frustrující a opravdu zábavné.

Představu si můžete udělat z traileru:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Nároční klienti

Jednání s náročnými klienty je součástí práce na volné noze. Pokud je zvládáme dobře, dělají z nás lepší a kompetentnější profesionály, což je často zřejmé až při zpětném pohledu: Jednání s klientem, které byste jako začátečník považovali za obtížné, může být po získání více zkušeností poměrně snadné.

Některé základní strategie pro začínající freelancery, jak jednat s náročnými klienty, jsou uvedeny v článku, který napsal Joseph Russell pro Worksome:

  1. Ujistěte se, že jsou očekávání obou stran jasná (a sepsaná)
  2. Nastavte si pravidla komunikace
  3. Dohodněte se na platebních podmínkách ještě před zahájením práce
  4. Ozvěte se, když věci nefungují
  5. Pokud je to možné, zaznamenávejte si rozhovory, hlavně v souvislosti s většími změnami
  6. Poznejte, kdy spolupráci ukončit
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Zabijáci nejistoty

Dlouhodobá spolehlivost je jedním z nejdůležitějších faktorů úspěchu v podnikání na volné noze, protože klienti se spoléhají jak na naši odbornost, tak na její profesionální uplatnění či dodání.

Nedávno o tom psal autor bestselleru Just Keep Buying Nick Maggiulli na svém blogu. Staňte se zabijákem nejistoty, navrhuje a poukazuje na to, že spolehlivé lidi obklopuje aura důvěry a získávají spojence všude, kam přijdou. Jeho kariérní rada je účinná a prostá:

„Buďte spolehliví v každé spolupráci. Praktikujte snižování nejistoty, až se to stane vaší druhou přirozeností. Neustávejte, dokud se z vás nestane zabiják nejistoty. A pak sledujte, co se stane.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

10 milníků roku 2022

  1. Spustili jsme nový web a zdolali hranici 1.000.000 návštěvníků ročně.
  2. Zároveň skokově vzrostla návštěvnost z vyhledávačů, rychlost webu i počet nových zájemců o členství.
  3. Archiv blogu i všechny další zprávy najdete v sekci Novinky na webu.
  4. HarperCollins vydal celosvětově knihu Na volné noze jako The Freelance Way.
  5. Náš podcast zaznamenal 750.000 poslechů a zhlédnutí, o celou polovinu víc než v předchozím roce.
  6. Ve spolupráci s Masarykovou univerzitou jsme vydali sérii přednášek z kurzu podnikání Od UČO k IČO.
  7. Na LinkedIn máme už 27.000 sledujících a napříč sítěmi jsme rozjeli hojně komentované Otázky týdne.
  8. Pořádáme novou sérii setkání Na volné noze Na cestě. Viz nové fotky z Brna.
  9. Návštěvnost platformy Freelancing.eu nám meziročně stoupla o 286 %.
  10. Největší radost nám dělaly úspěchy všech našich členů, a že jich je! ❤️
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Nováček: Evka Neuman

Přidala se k nám profesionální fotografka Evka Neuman

Evka se specializuje na portréty a propagační fotky: „Dokážu zachytit to, na co si nejde sáhnout. Duši, atmosféru, genius loci a také emoce.“ Půl dekády dodávala oficiální propagační fotografie městu Praha, několik let fotila projekty s Michelle Losekoot a spolupracovala se známými osobnostmi, firmami a značkami jako Royal Spa, Impact Hub, TEDx Woman, Amenity Resorts, Czechitas a další.

⭐ Jste na volné noze a snažíte se odvádět špičkovou práci? Přidejte se k nám, ať vaše hvězda svítí ještě víc!

Příběhy podnikatelů

Server Podnikatel.cz už 13 let publikuje seriál Příběhy podnikatelů, kde přibližuje začátky, úspěchy a obecně práci drobných podnikatelů — vybrané z nich jsme sdíleli i v našich novinkách. Hned mezi těmi prvními v roce 2010 byla mimochodem i naše členka, grafička a kreslířka Kristýna Mothejzíková.

Teď tato série dostala vlastní landing page, kde najdete všechny příběhy a rozhovory pohromadě, a k tomu začal vycházet i nový, stejnojmenný podcast, který moderuje šéfredaktor Michael Hovorka.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Mistrovský kurz

Český rozhlas Dvojka už rok vysílá pořad Mistrovský kurz, ve kterém čeští experti během půlhodinky předávají posluchačům to nejdůležitější ze svých oborů.

Pořad nezapře inspiraci anglickými online kurzy MasterClass, ale je v češtině a zdarma. V archivu najdete třeba mistrovský kurz dobročinnosti od Šimona Pánka z Člověka v tísni, kurzy učení jazyků, osobního stylingu i koníčky jako včelaření.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí