Novinky ze světa podnikání na volné noze

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 741-750 z celkem 2456 novinek

Pracovní výkon během dne

Tady je naše Otázka týdne:

V které části dne podáváš nejlepší výkon a přizpůsobuješ tomu nějak svou práci?

Zapojte se a podívejte se, jak na ni odpověděli kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na cenotvorbu

Copywriterka Michaela Weikertová umí podnikatelská témata podávat jasně a srozumitelně — stejně jako v této přednášce z kurzu podnikání Masarykovy univerzity Od UČO k IČO, kde sdílí svůj přístup k cenotvorbě a přibližuje jednotlivé formy naceňování. „Prací s cenou si nastavuju, jak bude moje podnikání fungovat.“

Sledujte na našem podcastu a YouTube:

Měkký osobní marketing

Tzv. feast-or-famine cycle neboli koloběh hodování a hladu je problém, který zná spousta freelancerů — období pracovního vytížení a silných příjmů se střídají s těmi, kdy je práce i peněz málo. Následuje horečnaté shánění nových zakázek, aby se propad zastavil, práce zas přibude a celý cyklus se po čase opakuje.

Příčinou problému nebývá jen sezónnost, ale typicky i špatně uchopený osobní marketing, jak vysvětluje článek Poornimy Apte. V něm vyzdvihuje strategii průběžného či „měkkého“ marketingu neboli rozložení sebepropagace a budování vztahů v čase, a tedy nikoli jen do období příjmového hladu.

Na závěr přidává autorka i kouzelný gamifikační tip: Každý den se počítá, proto přesune 3 fazole z jedné sklenice do druhé pokaždé, když udělá něco malého pro svou propagaci: přidá novou ukázku do portfolia, pošle nabídku, nasdílí něco na LinkedIn, nebo se připomene dřívějším klientům. Stačí kouknout do sklenice a hned ví, jak si tento měsíc vede. Ostatně, dobrý freelance marketing je pro ni něco jako sázení semínek. (Chcete si taky jedno zasadit? Přidejte se k nám!)

Jak má vypadat správný kurz?

Pokud sami školíte nebo se na to chystáte, trefné postřehy a tipy Petra Behúna by vám mohly přijít vhod. V aktuálním článku Jak má vypadat správný kurz? na webu Proofreading.cz totiž shrnul do tří kategorií zkušenosti, které sesbíral z pohledu účastníka i lektora — od obecných principů pro náplň kurzu po to, co by měl lektor umět.

Vedle dobrého řečového projevu nebo důležitosti zapojení vizuálních prvků mj. zmiňuje: „Je až zarážející, jak málo školicích firem či jednotlivců nabízí možnost přizpůsobit obsah kurzu konkrétním potřebám vás a vašich lidí. Přitom je to skoro základ. Ani nevíte, jak moc účastníci zpozorní, když během kurzu vidí a slyší názvy produktů či služeb, s nimiž mají právě oni denně co do činění. Navíc je pak pro ně snazší přenést poznatky z kurzu do své každodenní práce.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Ohebný Asus Zenbook 17 Fold

Jestli rádi pracujete v kavárně, coworku či na cestách, tahle revoluční novinka vás nejspíš nadchne stejně jako nás:

Asus Zenbook 17 Fold OLED lze používat coby 12,5" kompakt, anebo displej rozložit a postavit před sebe jako 17kový monitor.

Jasně, je to teprve první vlaštovka za skoro 90 tisíc a recenze jí ještě vytýkají drobné mouchy, ale vypadá to slibně. Takhle nějak by mohla vypadat blízká budoucnost pracovní mobility! Viz ukázka na YouTube:

Inspirativní freelanceři

Tady je naše Otázka týdne:

Kteří čeští freelanceři tě v podnikání nejvíc inspirují a čím?

Zapojte se a podívejte se, jak na ni odpověděli kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

(Ne)recenze Na volné noze

Vyhlášený korektor Dalibor Behún sepsal výbornou (ne)recenzi knihy Na volné noze:

„Měli byste si [ji] přečíst? Pokud jste freelanceři nebo se na dráhu volnonožce chystáte, moje odpověď zní: »Rozhodně ano.« Nezhltnete ji za večer. Tištěná verze má 760 stran, takže je to pořádná bichle. Já mám verzi elektronickou, která samozřejmě tak strašidelně nevypadá :-) Ale bude se vám číst vážně dobře. Robert má dar psát srozumitelně, působivě a bez zbytečné omáčky. … Je to osvěžující protiváha k motivačním heslům v duchu »Začněte podnikat a splňte si všechny své sny snadno a rychle«. Podnikání na volné noze je v ní vykreslené se všemi klady i zápory.“

Knihu Na volné noze: Podnikejte jako profesionálové vydal Melvil jako knihu, audioknihu i eknihu.

Profesionální sportovec vs. svaz

Spor, který je zajímavý i z pohledu nás freelancerů, aktuálně řeší lyžařka a snowboardistka Ester Ledecká.

Jako poslední ze sportovců s ohledem na podmínky neuzavřela reprezentační smlouvu se Svazem lyžařů ČR. V novém návrhu totiž svaz nevystupuje jen jako instituce, která hájí zájmy sportovců, ale chce je zastupovat i jako marketingová agentura, což může ovlivnit vztahy s osobními sponzory a partnery daného profesionála. A jak uvedl tým kolem Ester:

„Vztahy s partnery se budují dlouhodobě, stojí na vzájemné důvěře a nemůže se k nim přistupovat tímto způsobem.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Freelance Friendly

Zdaleka ne každá firma ví, jak spolupracovat s freelancery. Belgická iniciativa Freelance Friendly pod záštitou místní unie podnikatelů na volné noze proto odměňuje ty firmy, které to dovedou, známkou kvality.

Poznámka: Belgická freelance ekonomika je docela vyspělá — viz třeba probíhající Freelance Business Month či konference Den freelancera. Pro představu koukněte na 20+ belgických zdrojů v našem seznamu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Marketing v době hojnosti

Marketérka Madla Čevelová se v nedávném článku Co s marketingem, když máte plno? zaměřila na to, jak přistupovat k osobnímu marketingu, když máte zrovna plný kalendář na pár týdnů dopředu — a proč je i v takovém čase důležité nepřestat být vidět. V souvislosti s tím zmiňuje mimo jiné tzv. cyklus Feast or Famine, tedy kolísání mezi zahlcením a nulovou poptávkou, s čímž může pomoct právě to, když se marketingu v podnikání věnujeme průběžně. V příspěvku Madla rozepsala 5 tipů, co můžete dělat:

  • Publikujte své myšlenky
  • Pracujte na své značce
  • Zdražujte
  • Recyklujte obsah
  • Pěstujte si návyky

„Marketing vnímá většina živnostníků a volnonožců jako činnost, kterou dělají proto, aby měli dostatek zákazníků. Takže když tenhle kýžený stav nastane a kalendář je trvale zaplněný minimálně na 14 dní dopředu, oddechnou si a ve svém marketingovém snažení výrazně poleví, nebo ho dokonce ukončí úplně. Přestanou přispívat na sociální sítě, aktualizovat web a platit reklamu. Podle mě se takový přístup jednoduše nevyplatí.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí