Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Jste na volné noze a zrovna se chystáte klientům zdražovat kvůli inflaci? Přidejte i další argumenty, aby chápali, že profesně rostete ještě mnohem víc, píše Robert Vlach v tomto novém článku.
Jaká jsou finanční rizika podnikání a na co dalšího si dát pozor? Dominika Špačková sdílí na YouTube kanále Maminkatelky krátká videa ze svých kurzů, nejen pro ženy a podnikající maminky — najdete v nich mj. doporučení a tipy, jak se vyhnout největším chybám a podnikat s minimálním riskem a respektem k rodině i k sobě.
Všechna videa najdete i na webu Maminkatelky.
„Možná už jste to v podnikání zažili také. Vymyslíte produkt, třeba on-line kurz. Věnujete mu spoustu práce, času a energie. Ale když ho konečně vypustíte do světa, výsledky vůbec neodpovídají očekáváním.“ — Magdalena Čevelová popsala 5 nejčastějších důvodů, proč se váš produkt nebo služba neprodává.
Proč je dobré mít osobní profil na LinkedIn? Jak byl měl vypadat a co na síti vlastně komunikovat? To přiblížil v podcastu Píárko náš člen a přední český expert na sociální sítě Adam Zbiejczuk.
Přejeme příjemný poslech na Spotify:
Angličtinář Bronislav Sobotka má nejen velmi dobré jméno, ale taky opravdu šikovně vytvořenou osobní značku. A právě o pozadí jejího vzniku mluvil v přednášce pro náš think-tank, který se věnoval tomu, jak volnonožci využívají blogy, podcasty a newslettery.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Jak se buduje a moderuje komunita na sociálních sítích? O tom v podcastu Jak na sítě otevřeně mluví Pavlína Louženská a Aneta Martinek, spoluzakladatelky skupiny Holky z Marketingu, která propojuje seniorní a juniorní holky z oboru a pomáhá jim v profesním růstu. Jen na Facebooku dnes mají přes 28 tisíc členek.
Přejeme příjemný poslech na Spotify nebo YouTube:
Bronislav Sobotka svá výuková videa o angličtině jednou za čas prokládá i rozhovory a zrovna k tomu poslednímu si pozval Jakuba Čáslavu — úspěšného lektora a kolegu z oboru, který si na Instagramu vybudoval solidní základnu více než 100 tisíc sledujících.
Otevřeně se spolu baví nejen o angličtině, ale taky o podnikání, osobním nastavení a o tom, co člověk potřebuje, aby se dostal na špičku a uspěl podobně jako Kuba i na sociálních sítích.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Jak mohou dobré texty podpořit prodej nemovitosti? Náš člen, realitní makléř Michal Souček soustavně podporuje růst celého oboru a v tomhle článku ukazuje, jak přemýšlí o psaní a proč jde o důležitý prodejní nástroj — nejen v realitách.
„Jsem přesvědčený o tom, že psané slovo je vůbec největší kalibr v situaci, kdy cokoliv prodáváte. A zejména při prodeji (a pronájmu) nemovitostí se hodně zapomíná na to, že vám dobře napsaný text vydělá mnohem víc peněz.“
Náš člen, známý český ilustrátor Vojta Jurík alias Vhrsti teď zkouší prorazit ve světě prostřednictvím platformy Patreon. Tvoří tak svou virtuální galerii Wordless Cartoons s obrázky, které nikde jinde neuvidíte. Jak sám píše: „Chci zvedat náladu lidí decentním bezeslovným humorem. Jsem přesvědčený, že zejména v dnešní době je to opravdu potřeba.“
Za pravidelný měsíční příspěvek dostanete přístup k exkluzivním obrázkům a skicám nebo se dokonce můžete stát i jednou z postaviček ve Vojtových kreslených vtipech.
PS: O tzv. kreativní ekonomice a platformách, které umožňují monetizovat obsah, píše v novém článku i The Economist.
Advokátka a naše členka Ilona Černochová se ve své profesi prosadila se zaměřením na realitní právo. V rozhovoru teď mj. popisuje, jak se o specializaci vlastně rozhodovala i jak se jí podniká bez podpory sociálních sítí: „Čím více máte specifikovanou cílovku, tím větší máte šanci své klienty přitáhnout.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.