Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Jak se buduje a moderuje komunita na sociálních sítích? O tom v podcastu Jak na sítě otevřeně mluví Pavlína Louženská a Aneta Martinek, spoluzakladatelky skupiny Holky z Marketingu, která propojuje seniorní a juniorní holky z oboru a pomáhá jim v profesním růstu. Jen na Facebooku dnes mají přes 28 tisíc členek.
Přejeme příjemný poslech na Spotify nebo YouTube:
Bronislav Sobotka svá výuková videa o angličtině jednou za čas prokládá i rozhovory a zrovna k tomu poslednímu si pozval Jakuba Čáslavu — úspěšného lektora a kolegu z oboru, který si na Instagramu vybudoval solidní základnu více než 100 tisíc sledujících.
Otevřeně se spolu baví nejen o angličtině, ale taky o podnikání, osobním nastavení a o tom, co člověk potřebuje, aby se dostal na špičku a uspěl podobně jako Kuba i na sociálních sítích.
Přejeme příjemný poslech na YouTube:
Jak mohou dobré texty podpořit prodej nemovitosti? Náš člen, realitní makléř Michal Souček soustavně podporuje růst celého oboru a v tomhle článku ukazuje, jak přemýšlí o psaní a proč jde o důležitý prodejní nástroj — nejen v realitách.
„Jsem přesvědčený o tom, že psané slovo je vůbec největší kalibr v situaci, kdy cokoliv prodáváte. A zejména při prodeji (a pronájmu) nemovitostí se hodně zapomíná na to, že vám dobře napsaný text vydělá mnohem víc peněz.“
Náš člen, známý český ilustrátor Vojta Jurík alias Vhrsti teď zkouší prorazit ve světě prostřednictvím platformy Patreon. Tvoří tak svou virtuální galerii Wordless Cartoons s obrázky, které nikde jinde neuvidíte. Jak sám píše: „Chci zvedat náladu lidí decentním bezeslovným humorem. Jsem přesvědčený, že zejména v dnešní době je to opravdu potřeba.“
Za pravidelný měsíční příspěvek dostanete přístup k exkluzivním obrázkům a skicám nebo se dokonce můžete stát i jednou z postaviček ve Vojtových kreslených vtipech.
PS: O tzv. kreativní ekonomice a platformách, které umožňují monetizovat obsah, píše v novém článku i The Economist.
Advokátka a naše členka Ilona Černochová se ve své profesi prosadila se zaměřením na realitní právo. V rozhovoru teď mj. popisuje, jak se o specializaci vlastně rozhodovala i jak se jí podniká bez podpory sociálních sítí: „Čím více máte specifikovanou cílovku, tím větší máte šanci své klienty přitáhnout.“
„Jestli někdy začít s podcastem, tak právě teď,“ říká Eliška Vyhnánková v přednášce pro náš think-tank, kde nás vzala do zákulisí tvorby svého podcastu Jak na sítě — navazujícího na stejnojmenný knižní bestseller.
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Newslettery jsou nové podcasty a Martin Kavka, který se věnuje projektům Newslettery.cz a Blogletter.cz, měl o nich vyčerpávající přednášku pro náš think-tank.
„Jestli budete dělat newsletter, šetřete lidem čas a dávejte jim cenné informace. Všichni máme zahlcené inboxy a chceme tam jenom perly.“
Sledujte na našem podcastu či YouTube:
Chtěli byste na volné noze pracovat o něco víc do Evropy a do světa? Tak speciálně pro vás je rozhovor, který udělali Robert Vlach a Karel Dytrych — mj. o komunitě Freelancing.eu a mezinárodní (spolu)práci freelancerů.
Centrum kreativních průmyslů a podnikání UPPER připravilo sérii bezplatných webinářů a příští týden startuje první ze čtyř dílů s naším členem, ilustrátorem Michaelem Petrusem.
Jak na to, když chcete svůj příběh nebo téma dostat do novin a časopisů? Doporučení a tipy dává v novém rozhovoru, novinářka a publicistka s 18letou praxí Judita Matyášová.
„Není nic horšího, než hodit návnadu, novinář se chytne a řekne: Tak já bych to potřeboval do zítřejšího vydání, a vy teprve řešíte: Ty jo, měl bych sehnat fotky! Tímhle novináře leda popudíte a odradíte ho od další spolupráce.“
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.