Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Článek s všeříkajícím názvem Ne, vy nebudujete osobní značku, vy jenom postujete na LinkedIn přináší zajímavý pohled na stále běžnější využívání LinkedIn v osobním marketingu profesionálů.
Autorka argumentuje, že psaní pro vlastní zviditelnění jako marketingová strategie příliš nefunguje, není-li podepřeno skutečnou expertízou a zkušenostmi. Správně také poukazuje na rozdíl mezi osobní značkou a reputací profesionála:
„Osobní značka je to, jak chcete, aby vás vaše publikum vnímalo a mluvilo o vás. Na rozdíl od reputace není osobní značka o tom, co si o vás jiní lidé myslí. Jde o image, kterou postupně vytváříte, a o to, jak ona promlouvá k ostatním."
Tady je naše Otázka týdne:
Co děláš pro to, aby o tobě a tvé práci vědělo více lidí?
Zapojte se a podívejte se, jak na ni odpověděli kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).
V novém byznysovém médiu Newstream vyšel hodinový rozhovor Kataríny Krajčovičové s Robertem Vlachem o budování dobrého jména a osobních značek freelancerů, volně navazující na knihu Na volné noze: Podnikejte jako profesionálové.
Dan Tržil, jeden z průkopníkům českého podcastingu v novém rozhovoru sdílí své zkušenosti a radí, jak vybudovat úspěšný podcast. Mluví mj. taky o své cestě k tvorbě podcastů a přibližuje proces vzniku knihy Proti proudu, ve které shrnul to nejlepší ze svých podcastových rozhovorů včetně mnoha komentářů a dodatků.
Michelle Losekoot je spoluautorkou nové knihy esejů pro divoké ženské duše Ztracenné, kterou vydala svépomocí s kolegy. Píše o tom sérii otevřených příspěvků s hashtagem #vydamesitosami na LinkedIn, včetně sdílení fuckupů.
Vydání knihy je nejen ukázkou prvotřídního knižního marketingu, ke kterému má Michelle blízko, ale také jednou z vlaštovek self-publishingu (vydávání knih svépomocí), jehož popularita ve světě rychle roste. Přiklání se k němu i stále více freelancerů, kterým se nepodaří najít vhodného vydavatele.
Přední český expert na sociální média Adam Zbiejczuk v podcastu WebTop100 prochází klíčové milníky své profesní kariéry a mj. mluví o tom, jakým způsobem se marketing na sociálních sítích v Česku vyvíjel. Specificky se pak věnuje taky LinkedInu coby platformě pro influencing digitálních (a jiných) profesionálů.
„Je hrozná škoda a to platí v českém online marketingu obecně, že valná většina online markeťáků má jako jediný cizí jazyk angličtinu. A tím pádem všichni čteme ty stejné americké nebo anglické zdroje, zatímco to, co se děje v sousedních zemích, nám často uniká,“ říká Adam, když vzpomíná na projekt Babel Guide, resp. komunitní akce Babel Camp a Babel Talk, které dlouho pořádal. Jak ale v rozhovoru naznačuje, myšlenka na pořádání akcí v něm pořád zůstává.
V souvislosti s tématem vývoje sociálních sítí se vyplatí připomenout i výborný Adamův článek pro Voxpot Konec éry sociálních sítí? Byla to možná jen malá a nedůležitá epizoda, ale byla to jízda.
Marketérka a obsahová stratéžka Bára Perglová na svém blogu v posledním roce sdílela řadu článků věnovaných tvůrčímu podnikání — v textech se věnuje mj. tomu, jak vůbec prodávat své produkty, proč tvořit značku nebo jak najít problém, který zákazníci řeší.
„Nebudeme si nic nalhávat. Trh je přesycený a šance, že podnikáte v oboru, ve kterém vám ke spočítání konkurence nebudou stačit prsty na obou rukách, je velká. Ne každý v tomhle podnikatelském boji však uspěje.“
A jestli dáváte přednost audio verzi, některé příspěvky Bára načetla v rámci svého podcastu Ze života značky, kde taky sdílí spoustu dalších, hlavně marketingových postřehů.
Jak freelanceři doopravdy přicházejí k novým klientům? To je výborná otázka, na kterou hledá odpověď rychlý průzkum Eliny Jutelyte z mezinárodní Freelance Business Community s podporou řady partnerů včetně nás a Freelancing.eu.
Vyplnění dotazníku nezabere ani 5 minut.
„Smyslem podnikání je přinášení přidané hodnoty na trh.“ Zakladatel Marketing Festivalu a Digisemestru Jindřich Fáborský mluvil o své podnikatelské cestě v nové epizodě podcastu Z podpalubí, který moderuje Karel Dytrych.
Jindra mj. přiblížil zkušenosti ze svých projektů, stejně jako vize a motivace k tvoření nebo pohled na vývoj školství v rámci marketingu.
Náš člen, marketér a tvůrce webů Jan Barbořík už přes půl roku vydává svůj podcast Remoted pro začínající podnikatele. Zatímco v první sérii přiblížil vlastní začátky na volné noze, přístup ke sebevzdělávání i některé fuckupy, aktuálně běžící druhou řadu věnuje primárně online marketingu — mluví mj. o tom, proč je výhodné opětovně oslovovat dřívější zákazníky, jaké se nabízí nástroje pro online marketing svépomocí nebo jak udržet aktuálnost a přehlednost webu a dalších komunikačních kanálů
Kompletní přehled epizod najdete na Honzově webu.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.