Zdraví, pohyb a výživa pro lepší život a pracovní výkon

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 31-40 z 46 novinek v kategorii

Běžte se provětrat

„Nejvíc v bezpečí jsme venku,“ říká Margit Slimáková v nedávném rozhovoru pro Český rozhlas. Poslechněte si její tipy, jak i toto náročné období zvládnout ve zdraví.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Tomáš Baránek a jeho lifehacky

Novodobý styl života je poznamenán stresem a tlakem na výkon, snažím se všechny pokusy o zlepšení života zpětně vyhodnotit — Tomáš Baránek z Jan Melvil Publishing přibližuje své lifehacky v rozhovoru na DVTV.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

David Sinclair: Stárnutí je nemoc

Zdraví a dobrá vitalita jsou top priority nejen pro většinu freelancerů. Profesor genetiky David Sinclair se právě tomuto tématu věnuje ve své knize Konec stárnutí (vydal Jan Melvil Publishing), kde mj. dokazuje, že stárnutí je nemoc, kterou lze léčit. Jestli se o tohle téma zajímáte, doporučujeme výborný rozhovor, který měl zrovna před pár dny pro pořad ČT Hyde Park Civilizace.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Spánek — alfa a omega všeho

Článků o tom, jak je pro zdraví i fyzický a duševní výkon důležitý kvalitní spánek, najdete poměrně dost. Málokterý je ale podobně vyčerpávající, jako příspěvek, který připravil náš člen, online marketér Bronislav Markowicz. Parádní shrnutí k tématu.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Baránek — Jak znovu usnout

Vyspali jste se dobře? Spánek je jedna z nejúčinnějších věcí, kterou můžeme udělat pro regeneraci našeho zdraví. A Tomáš Baránek v článku nedávno shrnul své zkušenosti k problému, se kterým se občas setkal asi každý z nás — jak znovu usnout, když se předčasně probudíte.

„Probouzíte se dřív a hlava vám hned začne řešit, co vás další den čeká? Ať děláte, co děláte, už pak znovu neusnete a den stojí za nic? Míval jsem to stejně a dnes používám postup, který snad pomůže znovu usnout i vám.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jan Řezáč a syndrom vyhoření

Webový konzultant Jan Řezáč otevřel na LinkedIn enormně přínosné vlákno o vlastním pracovním vyhoření. Podívejte se i do komentářů.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak funguje aplikace eRouška

Být na volné noze někdy znamená potkávat spoustu lidí — na školeních, v coworkingu, v jednačce… Proto pro vás odemykáme skvělý text od Deník N o tom, jak funguje nová aplikace eRouška pro Android a iOS, která využívá řešení firem Apple a Google. Chrání vaše soukromí i zdraví. Umožní vám zpozornět v pravý čas, a tím i chránit lidi ve vašem okolí.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

6 praktických rad na dlouhověkost

Žijte dlouho a blaze — jako freelanceři. Tady je 6 praktických rad na dlouhověkost od japonského lékaře Shigeaki Hinohara, který se dožil úctyhodných 105 let:

  1. Nepřestávejte pracovat. A když už musíte, jděte do důchodu mnohem později než v 65 letech.
  2. Choďte po schodech (a hlídejte si váhu).
  3. Najděte si poslání, které vás zaměstná.
  4. Zásady jsou stresující; zkuste je rozvolnit.
  5. Nezapomínejte, že doktoři nemohou vyléčit všechno.
  6. Nalézejte inspiraci, radost a klid v umění.
Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Matt Walker natáčí krátká videa o spánku

„Spánek je patrně ta nejúčinnější věc, kterou můžeme každý den udělat pro obnovení zdraví našeho mozku a těla.“ Neurovědec a autor bestselleru Proč spíme Matt Walker natáčí pro TEDx novou sérii krátkých videí Sleeping with Science, kde postupně probírá důležitá témata spojená se spánkem a jeho vlivem na zdraví, imunitu, paměť i výkonnost.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Spánková prokrastinace

„Efektivita práce se spánkovou deprivací klesá.“ Psychiatr a lékař v oboru spánkové medicíny Peter Šóš v rozhovoru pro DVTV mluvil o tzv. spánkové prokrastinaci a vlivu nedostatku spánku na náš pracovní výkon i schopnost rozhodování.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí