Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
„Pokud nesplňujete očekávání zákazníků, nedodáváte vysoce kvalitní pomoc, nebo kolem značky provádíte neseriózní marketing, tak se samotné logo stane emoční zkratkou pro tu neserióznost. Zkrátka kvalitní logo vás nespasí. Musíte dělat spoustu věcí správně.“
Náš člen, logotvůrce a autor knihy Časotvorba Tomáš Vachuda v sérii rozhovorů pro server Podnikatel.cz vysvětluje, na co si dát pozor při tvorbě loga pro vlastní byznys — a jaké všechny aspekty je dobré zvážit.
Když si Jakub Krejčí před 10 lety založil vlastní eshop, potřeba marketingu a PPC byla logická. Nabízené služby se mu ale tehdy zdály být drahé, takže se do toho pustil sám: „Učil jsem se metodou pokus omyl na vlastních penězích. Tvrdá škola, ale pomáhá mi to každý den i u klientů,“ vzpomíná. Dnes má za sebou přes 150 úspěšných zakázek a coby e-commerce a PPC konzultant ročně spravuje reklamní rozpočty přes 41 milionů Kč.
„Nejvíce mě baví, když na konci měsíce dělám report a vidím třeba 100% meziroční nárůst u klienta, kde spolupracujeme druhým rokem,“ říká Jakub k tomu, kdy mu jeho práce dává smysl – mj. díky síle dlouhodobé spolupráce. Speciální radost pak mívá z přesahu v marketingu: „…kdy jsme schopni s klientem jít do cenotvorby, nákupů, zlevnění dopravce a zlepšení ziskovosti. Najdeme peníze, které můžeme investovat do marketingu a vyrůst.“
Nabídku Jakubových služeb i odkazy na případové studie najdete v jeho prezentaci.
U příležitosti 20. výročí Na volné noze jsme pro vás uvolnili 4 naše mistrovské videokurzy za nižší cenu 1.490 Kč:
Proč makat na brandu, i když se vám v podnikání daří? Lukáš Pítra to na základě vlastních zkušeností popisuje jasně — budování osobní značky je investice, která pomůže překonat krizové období, kdy se zakázky nehrnou, a poskytuje stabilní oporu i v časech, kdy se daří.
„Je fajn mít se o co opřít. V poslední prekérce jsem padal celkem „do měkkého“ – do finanční rezervy, co jsem roky budoval. Odrazit se ode dna na vzestupnou trajektorii jako zapomenuté jméno byla ale sakra fuška,“ píše Lukáš na blogu.
Chcete se zlepšit v práci s videem? Zkušená videoproducentka Eliška Martynková sdílí jednoduché tipy i hlubší postřehy a zamyšlení z praxe ve svém pravidelném newsletteru Video TIP od Elišky — v nedávných vydáních se věnovala např. tomu, co obecně rozhoduje o úspěchu videí nebo jak zajistit nejvyšší kvalitu při nahrávání na YouTube.
„Psaní e-mailů má taky svou etiketu,“ říká Martin Kavka a popisuje zásady, kterými se v rámci e-mailové komunikace řídí — včetně toho, že na zprávy není nutné odpovídat hned.
Ve videu taky vysvětluje:
Pusťte si celé e-mailové desatero coby lekci zdarma z našeho videokurzu Mistrovství e-mailu s Martinem Kavkou.
Nemusíte být extrovert ani mít profi výbavu, abyste zaujali na sítích, naznačuje Karolína Kachyňová. V dvoudílném rozhovoru pro server Podnikatel.cz sdílí praktické tipy pro drobné podnikatele, kteří chtějí začít točit videa, ale zatím váhají.
„Lidi věří na talent, na všechno možné, ale reálně se dá většina věcí naučit tréninkem. A nemyslím si, že mluvit na kameru nebo vystupovat ve videích je otázka toho, zda je člověk introvert nebo extrovert,“ říká v článku Karolína.
Chcete dostat vaše téma, značku nebo firmu do médií? Nejdříve je třeba pochopit, jak vypadá práce novináře.
Pusťte si na YouTube zdarma lekci z našeho mistrovského videokurzu Cesta do médií s Alicí Kavkovou.
Na jaká pravidla myslet při výběru domény — ať už pro vlastní nebo klientský projekt? Do článku na serveru Podnikatel.cz přispěli svými pohledy i dva naši členové, sloganistka a názvotvůrce Lenka Paprok a webdesignér Vojtěch Bruk.
„Vybírat doménu je skoro jako vybírat jméno dítěti. Následky rozhodnutí s vámi budou po celý život projektu a stojí za to se nad tím pořádně zamyslet,“ popisuje v článku Vojtěch.
„Bude čím dál důležitější mít přístup ke svému publiku. Bude to takový tvůj podnikatelský aset,“ říká Martin Kavka v podcastu Kdo neroste, zaroste! k tomu, proč se vyplatí mít svůj newsletter a že to rozhodně není mrtvé médium.
Hned v úvodu se Martin vrací taky k rozjezdu rodinného deskovkářství 4 Kavky a k „souboji“ s online tržištěm Temu, na který svým článkem před časem upozornila jeho žena Alice.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.