Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Marketér Jan Barbořík v novém článku bilancuje svých 10 let na volné noze — co mu podnikání dalo i vzalo, jak se za tu dobu proměnil celý obor a jestli má jeho práce v dnešním světě stále své místo.
„Svoboda rozhodovat o vlastním čase a směru je něco, co se nedá vyčíslit. I když to občas znamená pracovat do tří do rána, řešit krizovky v neděli nebo se učit něco úplně nového, protože to klient potřebuje a nemá se na koho obrátit.“
Už v pondělí 3. listopadu startuje nová bezplatná online konference SummiD, která během celého měsíce nabídne řadu přednášek a workshopů primárně pro podnikatele na volné noze a malé firmy. Za akcí stojí iDoklad a mezi řečníky potkáte i spoustu členů naší komunity, namátkou třeba:
Registrovat se můžete zdarma na webu, pak už se stačí jen přihlásit k přednáškám, které vás zaujaly.
Jak prodávat s respektem, autentičností a lehkostí? Markéta Demlová v článku vysvětluje, že prodej vlastních služeb nemusí být nátlakový, ale může fungovat jako přirozená pozvánka ke spolupráci — k tomu uvádí i konkrétní příklady, jak svou nabídku jednoduše popsat.
„Když mluvíš jasně a srozumitelně o tom, co děláš, pro koho a za kolik, dáváš klientovi možnost rozhodnout se svobodně. Nemusíš se vnucovat, nemusíš tlačit – stačí být přítomná, viditelná a otevřená těm, kdo hledají právě tebe.“
Znáte Manipuláky? Náš člen, copywriter Radek Brázdil tak definuje texty, které nehrají fér. Vytvořil o nich povedenou informační stránku, kde popisuje různé nekalé webové praktiky — a jak s nimi bojovat.
Marketingový veterán Honza Brejcha, který pracoval pro značky jako Coca-Cola, Mars či Lidl, dnes varuje před povrchním přístupem v marketingu. V rozhovoru pro magazín Doklidu tvrdí, že mnoho firem brzdí nedostatek odborných znalostí a přehnané spoléhání na trendy a pocity, místo na data a ověřené principy. Jako propagátor evidence-based marketingu se zaměřuje na vzdělávání, mentoring a kultivaci oboru, aby pomohl firmám dosáhnout udržitelného růstu prostřednictvím racionálního a daty podloženého přístupu.
Jeho hlavní rada pro freelancery zní: „Soustřeďte se na porozumění zákazníkovi. Odpovídá to, co mu nabízíte, jeho potřebám? Řešíte jeho potřebu lépe než konkurence, ale v tom, co je pro něj opravdu důležité? Jak uděláte nákup jednodušší a příjemnější? Co uděláte pro to, aby byla vaše značka nezaměnitelná?“
Co obnáší stát se digitálním tvůrcem? Jak v článku píše šéfredaktor Podnikatel.cz Michael Hovorka, zdaleka to nefunguje tak, že si rychle založíte účet na HeroHero a začnete vydělávat: „Za úspěchem těchto účtů je často tvrdá dřina, předchozí zkušenosti, nativní marketing, a co si budeme vykládat, i osobní kouzlo.“
V úvodu nové série Cesta digitálního tvůrce Michael ukazuje, co je nutné si promyslet ještě předtím, než nahrajete první video nebo založíte účet na sítích. Klíčové je třeba mít už od začátku jasně nastavenou strategii monetizace — bez ní se totiž i populární obsah snadno změní jen v koníček bez reálného výdělku.
Jak by se měli PPC specialisti připravit na budoucnost? A budou vůbec potřeba? Vojta Roček v rozhovoru nabízí svůj kritický pohled na vývoj oboru v době AI — vedle měnících se požadavků na PPC odborníky diskutuje s Markétou Kabátovou taky o rostoucí automatizaci v digitálním marketingu a roli umělé inteligence v optimalizaci reklamních kampaní.
„Mezilidská komunikace bude možná opravdu mnohem větší hodnota než kdy dřív,“ říká Vojta k jedné ze dvou klíčových dovedností, které je dobré rozvíjet. Jako druhou zmiňuje kritické myšlení.
Nejen geniální malíř, ale i mistr byznysu a průkopník reklamy. Forbes prezentuje v novém článku Alfonse Muchu jako schopného podnikatele a tvůrce globální značky, který ovládal marketingové principy.
„Mucha přesně pochopil, že reklama stojí na třech opěrných pilířích. Staví na silné identitě, jež se dá replikovat, na distribuci, která umí škálovat kvalitu, a na narativu, jenž dovede produkt povýšit na životní volbu.“
Budujte hodnotu nezávislou na vyhledávačích — píše digitální marketér Marek Prokop v novém článku, kde ukazuje, jak AI mění SEO, proč generický obsah ztrácí smysl a co naopak funguje: unikátní know-how, čerstvé novinky, osobní zkušenosti či expertní analýzy a doporučení.
„Za víc než čtvrt století v digitálním marketingu jsem zažil už docela dost velkých změn vyhledávání i SEO, ale revoluci, kterou způsobil nástup AI, se nic ani vzdáleně neblíží.“
Dušan Souček opustil svět online marketingu a vrátil se ke kořenům — k truhlárně svého otce. Jak popisuje v článku pro server Podnikatel.cz, ke změně se odhodlal mimo jiné proto, že mu začal chybět kontakt se zákazníkem:
„Takový ten pocit, když někomu dodáte službu nebo výrobek a on vám řekne wow, jsem spokojený, užívám to, líbí se mi to.“
Pod značkou Saunero dnes Dušan vyrábí sauny na míru. S důrazem na poctivé řemeslo, kvalitní materiály a přímou zpětnou vazbu od lidí, kteří se v nich chtějí cítit dobře.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.