Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Budujte hodnotu nezávislou na vyhledávačích — píše digitální marketér Marek Prokop v novém článku, kde ukazuje, jak AI mění SEO, proč generický obsah ztrácí smysl a co naopak funguje: unikátní know-how, čerstvé novinky, osobní zkušenosti či expertní analýzy a doporučení.
„Za víc než čtvrt století v digitálním marketingu jsem zažil už docela dost velkých změn vyhledávání i SEO, ale revoluci, kterou způsobil nástup AI, se nic ani vzdáleně neblíží.“
Dušan Souček opustil svět online marketingu a vrátil se ke kořenům — k truhlárně svého otce. Jak popisuje v článku pro server Podnikatel.cz, ke změně se odhodlal mimo jiné proto, že mu začal chybět kontakt se zákazníkem:
„Takový ten pocit, když někomu dodáte službu nebo výrobek a on vám řekne wow, jsem spokojený, užívám to, líbí se mi to.“
Pod značkou Saunero dnes Dušan vyrábí sauny na míru. S důrazem na poctivé řemeslo, kvalitní materiály a přímou zpětnou vazbu od lidí, kteří se v nich chtějí cítit dobře.
Jak správně vybrat fotografa, abyste měli profesionální fotky, které vám budou dělat dobrou vizitku? A jaké mu připravit zadání? Alice a Martin Kavkovi sdílí zkušenosti z vlastního podnikání a řady focení, kterými si prošli — jak se nachystat, co si pohlídat nebo proč se vyplatí mít připravený scénář.
„Vybrat fotografa a dostat z něj fotky, který chcete, není jen tak. Sami máme 3 různý fotografy a s každým pracujeme trochu jinak, každýmu dáváme jiná zadání, fotíme jinde a jinak,“ přibližuje v článku Alice.
Ani letos v říjnu nebude chybět Freelance Business Month, jedinečná celoměsíční akce pro volnonožce z celého světa, za kterou stojí Elina Jutelyte. A stejně jako minulý rok se i tentokrát můžete zapojit do programu s vlastní přednáškou, setkáním nebo akcí — skvělá příležitost, jak se ukázat mezinárodní komunitě a třeba i navázat nové spolupráce.
Chcete se přidat se svou akcí? Stačí vyplnit jeden z níže uvedených formulářů. Uzávěrka přihlášek je 15. srpna:
„Porovnávám věci podle toho, jak mě to bude bavit, rozvíjet a co to bude dělat. Jak to bude pomáhat lidem,“ popisuje Jindra Fáborský svůj pohled na podnikání v BYZNYScastu.
S moderátory Danem Tržilem a Jardou Vidímem mluvil o svých projektech, včetně Marketing Festivalu, i o tom, jak překonal loňskou pracovní krizi a přetavil ji ve zdroj nové energie — a třeba i konferenci Hack Your Way nebo kurz AI First.
Je éra sociálních sítí u konce? Co přijde po nich? Adam Zbiejczuk po 20 letech v oboru otevřeně popisuje hluboké zklamání z „enshittifikace“ sociálních médií a stavu celého odvětví. Zároveň nabízí moudré a praktické rady, na kterých platformách má dnes smysl být a proč.
Sledujte na našem podcastu a YouTube:
„Pokud nesplňujete očekávání zákazníků, nedodáváte vysoce kvalitní pomoc, nebo kolem značky provádíte neseriózní marketing, tak se samotné logo stane emoční zkratkou pro tu neserióznost. Zkrátka kvalitní logo vás nespasí. Musíte dělat spoustu věcí správně.“
Náš člen, logotvůrce a autor knihy Časotvorba Tomáš Vachuda v sérii rozhovorů pro server Podnikatel.cz vysvětluje, na co si dát pozor při tvorbě loga pro vlastní byznys — a jaké všechny aspekty je dobré zvážit.
Když si Jakub Krejčí před 10 lety založil vlastní eshop, potřeba marketingu a PPC byla logická. Nabízené služby se mu ale tehdy zdály být drahé, takže se do toho pustil sám: „Učil jsem se metodou pokus omyl na vlastních penězích. Tvrdá škola, ale pomáhá mi to každý den i u klientů,“ vzpomíná. Dnes má za sebou přes 150 úspěšných zakázek a coby e-commerce a PPC konzultant ročně spravuje reklamní rozpočty přes 41 milionů Kč.
„Nejvíce mě baví, když na konci měsíce dělám report a vidím třeba 100% meziroční nárůst u klienta, kde spolupracujeme druhým rokem,“ říká Jakub k tomu, kdy mu jeho práce dává smysl – mj. díky síle dlouhodobé spolupráce. Speciální radost pak mívá z přesahu v marketingu: „…kdy jsme schopni s klientem jít do cenotvorby, nákupů, zlevnění dopravce a zlepšení ziskovosti. Najdeme peníze, které můžeme investovat do marketingu a vyrůst.“
Nabídku Jakubových služeb i odkazy na případové studie najdete v jeho prezentaci.
U příležitosti 20. výročí Na volné noze jsme pro vás uvolnili 4 naše mistrovské videokurzy za nižší cenu 1.490 Kč:
Proč makat na brandu, i když se vám v podnikání daří? Lukáš Pítra to na základě vlastních zkušeností popisuje jasně — budování osobní značky je investice, která pomůže překonat krizové období, kdy se zakázky nehrnou, a poskytuje stabilní oporu i v časech, kdy se daří.
„Je fajn mít se o co opřít. V poslední prekérce jsem padal celkem „do měkkého“ – do finanční rezervy, co jsem roky budoval. Odrazit se ode dna na vzestupnou trajektorii jako zapomenuté jméno byla ale sakra fuška,“ píše Lukáš na blogu.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.